Monday, April 02, 2007

En toppenmåndag!

Ägnade morgonen åt att sträckläsa deckare på Starbucks och dricka kaffe :-) Något av en favvosyssla. Gick sen stan runt och kollade in vårens mode! Har lovat mig själv att inte köpa en enda grej till barnen i klädväg tills de bägge har bytt storlek. De behöver ingenting! Själv säger Mimi att hon behöver en scooter och ja, Malte har ju en så det får vi kanske ge med oss på. Det får nog bli en när vi ger oss iväg och köper tennisrack till Malte kanske. Well, på eftermiddagen kom sen Linda&Amund och lekte lite, sen stress för att rusa iväg och hämta Malte och sen blev det lek hemma hos Julian. Nu har barnen ätit fiskpinnar, ris och ärtor och ser på Babar innan det är läggdax. En helt vanlig måndag med andra ord. Fast ikväll blir det stora sängen för alla tre, vårt standardmys när Steffo är borta. Själv måste jag helt klart läsa ut min Peter Robinson. Stefan och jag har helt snöat in på dem och läser nu alla i snabb takt (på svenska). Dessbättre finns det typ 10 böcker till i serien om Alan Banks, skrivna före den första boken som kommit ut på svenska. Bara att beställa på nätet och sätta tänderna i. Fast själv tänker jag ta ett break med en "Damernas Detektivbyrå" innan jag ger mig på nästa! Det blir bok och thé framför brasan ikväll igen, värsta grymmaste hiten kan jag looova!

Morgondagens program:
1. Träna
2. Klippa och slinga håret
3. Mimi ska ta blodprov på barnsjukhuset för att testa allergierna ägg och jordnöt
4. Vika högar av tvätt och rensa ut barnkläder som är för små - kanske på tiden att Mimi får ärva en ny jacka istället för den hon nu har i stl 80 (!) från Polarn&Pyret. Visserligen har de stora storlekar, men hon är ju ändå 3,5!!!

Bye

0 Comments:

Post a Comment

<< Home