Sunday, April 01, 2007

Seabus t/r

Det blev en superskön dag det här! Och ett tag tror jag minsann att tempen nådde sina 17° under eftermiddagen! Vi tog alltså Seabusen, en färje-katamaran som åker över hamnen & sundet mellan downtown och North Van. Dagen till ära var det riktigt soligt och fint så utsikten blev ju fenomenal. Vi trängde oss till bästa platserna allra längst fram....nice. Resan tog ca 20 minuter och framme vid Lonsdale Quay, som det heter på andra sidan var det urfint och soligt. Barnen beställde varsin kula vaniljglass i strut och så satt vi i solen och myste. Gick sen runt och kollade läget. En saluhall lik den vi har här på Granville island, lite halv- till helfula butiker samt en liten innelekplats med jättepoppis bollhav. Lullade runt lite och myste. Sen köpte vi varsin Starbucks att ta på färjan hem och vips var vi på väg tillbaka, återigen på parkettplatserna (vältajmat) och nu med city skyline som fond. Hann med en storhandling på vägen hem och har sen hunnit bada barnen, äta räksallad (vuxna) och minihamburgare och potatiskroketter (barnen). NU händer det stora grejor här på 26e våningen. Vi har blivit så sjukt acklimatiserade i ugly-land att vi nu släpat fram vår vackra (?!) fejkfireplace. Nu kan vi se solnedgången och kolla in vår fejkbrasa samtidigt, sjukt amerika-fint!
Stefan ska snart på jazzkonsert med några av giganterna i den branschen. Vi andra ska lägga oss tidigt inför dagis imorgon. Själv åker ju Steffo till Montreal imorgon, där den lille stekaren ska åka skidor på Mont Trenblanc och på andra sätt roa sig kungligt antar jag. Och jobba lite också kanske?
Ciao

0 Comments:

Post a Comment

<< Home