Söndag morgon
En skön söndagmorgon. Även om Stefan var lite sur imorse och muttrade något om att han önskade att det kunde vara 17° och sol när man vaknade. Well, inget regn i alla fall, än. Idag ska vi städa, tvätta, fixa lite. Sen blir det en liten utflykt med Seabus till North Van. Har aldrig gjort denna lilla aktivitet, som listas som "20 saker du inte får missa i Vancouver" i vår guidebok, gäller att göra det pronto alltså.
Måste berätta en liten barnhistoria som utspelades i fredags em. Barnen lekte med kompis Amund på lekplatsen. Alla tre hade fått med sig varsin bil ut som de körde race med nerför rutschkanan (alla som varit på gula lekplatsen vet att det finns två rutschkanor brevid varandra där, som uppgjort för alla sorters tävlingar!). I alla fall, Amunds spiderman-motorcykel tappade framdäcken och det blev allmänt missnöje. Mammorna försökte få tre att samsas om två bilar och föreslog en massa fiffiga lösningar på detta dilemma, men det var som sagt fredag em och alla något trötta. Till slut är det såklart den snälla lillasysterns hjärta som smälter när hon ser att en kompis gråter. Linda och jag berömmer Mimi och säger att "hon var jätteduktig på att samsas". Malte säger då: Jag är också duktig! Det var jag som sa åt Mimi att hon skulle ge sin bil till Amund. Haha.
Två bajshistorier till har han gett oss (om man nu som vi har "kissbajs" - blää - i färskt minne). Igår sa han till Stefan: "bajs är en blandning av köttfärs och korv" (vi funderar på om han menar att det är vad han ätit, medan det också kan vara en combo av konsistens och form) och sen när jag hade torkat honom häromdagen sa han: "när du torkade mig så kände min rumpa för att bajsa mer"....
Ikväll ska det packas, Steffo åker till Montreal för några dagar imorgon :-( Men sen är det ju påsk och långhelg med till hörande familjemys som väntar....kan inte bli bättre. Barnen är anmälda till Easter egg hunt på påskafton! Spännande! Lovar att gå in för det till fulla muggs!
Söndags kram från Vancouver
Måste berätta en liten barnhistoria som utspelades i fredags em. Barnen lekte med kompis Amund på lekplatsen. Alla tre hade fått med sig varsin bil ut som de körde race med nerför rutschkanan (alla som varit på gula lekplatsen vet att det finns två rutschkanor brevid varandra där, som uppgjort för alla sorters tävlingar!). I alla fall, Amunds spiderman-motorcykel tappade framdäcken och det blev allmänt missnöje. Mammorna försökte få tre att samsas om två bilar och föreslog en massa fiffiga lösningar på detta dilemma, men det var som sagt fredag em och alla något trötta. Till slut är det såklart den snälla lillasysterns hjärta som smälter när hon ser att en kompis gråter. Linda och jag berömmer Mimi och säger att "hon var jätteduktig på att samsas". Malte säger då: Jag är också duktig! Det var jag som sa åt Mimi att hon skulle ge sin bil till Amund. Haha.
Två bajshistorier till har han gett oss (om man nu som vi har "kissbajs" - blää - i färskt minne). Igår sa han till Stefan: "bajs är en blandning av köttfärs och korv" (vi funderar på om han menar att det är vad han ätit, medan det också kan vara en combo av konsistens och form) och sen när jag hade torkat honom häromdagen sa han: "när du torkade mig så kände min rumpa för att bajsa mer"....
Ikväll ska det packas, Steffo åker till Montreal för några dagar imorgon :-( Men sen är det ju påsk och långhelg med till hörande familjemys som väntar....kan inte bli bättre. Barnen är anmälda till Easter egg hunt på påskafton! Spännande! Lovar att gå in för det till fulla muggs!
Söndags kram från Vancouver

0 Comments:
Post a Comment
<< Home