Sleep overdose!
Det blev minsann inte något bokmys framför brasan i måndags! Jag somnade mellan barnen i vår säng kl 20! Är inte van vid att lägga barnen på det sättet längre och ja, jag blev visst lite trött...vaknade till lite vid 21, men somnade om och var sen uppe och bytte om till pyjamas och borstade tänderna vid midnatt. Sov sen gott till 7! Det kallar jag en rejäl nattsömn!
I tisdags var sen Mimi och jag på sjukhuset och tog blodprov. Hon var superduktig! Tårarna rann sakta nerför kinderna, men hon skrek inte! När vi kom ut på gatan började hon gråta och sa: det där gjorde verkligen jätteont, mamma! Supertapper tjej! Vi får hålla tummarna för att det nu är jordnöts-tajm för Mimi! Hursomhelst åkte vi och köpte en scooter till Mimsan, ja, det heter väl kickboard på "svenska". Hon ville helst ha en princessvariant, men jag lyckades övertala henne att den typen som Malte har är lite coolare. Hon gick med på det till slut! Gårdagen summerade hon sedan: "jag har kill-scooter, kill-gympadojor (Maltes ärvda) och kill-pyjamas" (Maltes ärvda med bilar). Men hon var absolut nöjd med det ;-)
Idag kom dessvärre regnet tillbaka (vi säger tillfälligt). Jag har i alla fall klippt och slingat håret och fixat en del små påskärenden. Nu kan påsken komma när den vill. Sent ikväll kommer sen Stefan hem, jipiiee!
Glad påsk (den börjar väl imorgon va?)!!!
I tisdags var sen Mimi och jag på sjukhuset och tog blodprov. Hon var superduktig! Tårarna rann sakta nerför kinderna, men hon skrek inte! När vi kom ut på gatan började hon gråta och sa: det där gjorde verkligen jätteont, mamma! Supertapper tjej! Vi får hålla tummarna för att det nu är jordnöts-tajm för Mimi! Hursomhelst åkte vi och köpte en scooter till Mimsan, ja, det heter väl kickboard på "svenska". Hon ville helst ha en princessvariant, men jag lyckades övertala henne att den typen som Malte har är lite coolare. Hon gick med på det till slut! Gårdagen summerade hon sedan: "jag har kill-scooter, kill-gympadojor (Maltes ärvda) och kill-pyjamas" (Maltes ärvda med bilar). Men hon var absolut nöjd med det ;-)
Idag kom dessvärre regnet tillbaka (vi säger tillfälligt). Jag har i alla fall klippt och slingat håret och fixat en del små påskärenden. Nu kan påsken komma när den vill. Sent ikväll kommer sen Stefan hem, jipiiee!
Glad påsk (den börjar väl imorgon va?)!!!

0 Comments:
Post a Comment
<< Home