Friday, June 08, 2007

TGIF!


Busy fredag! Jag har åkt stan runt för att lämna en kartong på Peak, hämta upp Sweas tidning på tryckeriet, handla frukt för att kunna göra fruktsallad, hämtat barn och sen kokat kaffe och fixat kaka till gubben som lagade 30 småfel i vår lägenhet SAMT hackat 6 kg frukt i småbitar till fruktsallad till Swea's sillsexa som är ikväll...(Kom precis på att om man vill skriva tre punkter på rad kan man trycka alt och punkt, men det visste väl ni alla redan?). Snart ska jag börja fixa mig, blir hämtad utanför huset kl 18.15! Tja, jag behöver nog en 2 h att göra mig redo. Igår när jag var på nya varuhuset blev jag övertygad att köpa en ögonkräm "35 år, det är HÖG tid att använda ögoncrème" (shit hon suckade som om jag var evigt förlorad), vilket får mig att inse att jag nog får ta lite längre tid än ca 3 minuter att göra mig party-fin! Ikväll är det nog dags att inviga min DvF wrap från New York!

Stefan har hämtat Malte på Art Gallery idag (Malte var där på skolutflykt). Sen ska Malte följa med Steffo till jobbet och så ska de gå hem tillsammans. Mysigt! Malte tyckte det var döööspännande!

Idag har jag fixat tandläkartid till bägge barnen. Var tvungen att passa på när de igår lovade att ingen av dem var ett dugg rädd för tandläkaren och att de båda skulle gapa lika stort som klock-krokodilen gör i Peter Pan. Perfekt!

Mimi har hjälpt mig att göra fruktsalladen men hon har visst tröttnat (jag med men bara äpplena kvar), istället pysslar hon - klipper roliga figurer från sin målarbok.

Glad helg på er

PS. Kompis Kajsa och jag på Sweas sillsexa!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home