Solig söndag
En ganska långsam men skön helg är snart till ända. Vi har precis ätit tacos, den absolut slafsigaste maten i vår familj. Barnen älskar det, men OJ va kladdigt det blir. Mimi vill bara ha majs och köttfärs i sitt tortillabröd, Malte vill ha köttfärs, gurka och tomat - absolut inte majs. Idag smugglade Stefan ner ETT majskorn i Maltes tortilla, men han nosade upp det som värsta tryffelsvinet och slängde det på golvet.
Hela lördagen ösregnade bort! Utan planer åkte vi till Kits för att äta lunch. Testade Browns social house, som var ett nytt och tufft ställe. God mat, fast Malte var sur för att de varken hade pizza eller pasta med vit sås och bacon - hans favoriter. På kvällen var jag sen ute med min kompis Jessica på ett franskt bistro som hette "Jules" och låg i Gastown, Vancouvers up & coming neighbourhood. Just nu mycket uteliggare, knarkare och annat löst folk, men alla pratar om att man borde köpa en lägenhet där nu eftersom borgmästaren städar hela stan inför 2010. Hursomhelst, det var äkta fransk bistro-style med svart-vitt kakelgolv, tegelväggar, trästolar och fransk meny. Lovely! Eftersom Jess hade ny pojkvän ville hon snabbt sticka till honom och jag som varit på Sweas sillsexa med efterföljande pubbesök kvällen innan, tyckte det var ganska skönt att komma hem vid 23.
Idag har jag städat hela förrådet. Heja mig! Slängt mängder med skit, organiserat kartonger så att man kan skriva EN grej på dem och inte flera; "julsaker" istället för "kuddar till solstolar som vi inte har längre, julgrejor, gamla skivor, pjäxor, fotoramar och barnskor". Nu har vi ett stort förråd igen, det var så litet och trångt nyss! Har också börjat sälja lite grejor igen på nätet. Massa svar, men kommer någon verkligen att nappa? Spännande! Om jag inte får det sålt sänker jag priset för varje dag. Fast några fynd är det minsann. Som finnarnas fina dammsugare!
Ha en skön vecka!
Hela lördagen ösregnade bort! Utan planer åkte vi till Kits för att äta lunch. Testade Browns social house, som var ett nytt och tufft ställe. God mat, fast Malte var sur för att de varken hade pizza eller pasta med vit sås och bacon - hans favoriter. På kvällen var jag sen ute med min kompis Jessica på ett franskt bistro som hette "Jules" och låg i Gastown, Vancouvers up & coming neighbourhood. Just nu mycket uteliggare, knarkare och annat löst folk, men alla pratar om att man borde köpa en lägenhet där nu eftersom borgmästaren städar hela stan inför 2010. Hursomhelst, det var äkta fransk bistro-style med svart-vitt kakelgolv, tegelväggar, trästolar och fransk meny. Lovely! Eftersom Jess hade ny pojkvän ville hon snabbt sticka till honom och jag som varit på Sweas sillsexa med efterföljande pubbesök kvällen innan, tyckte det var ganska skönt att komma hem vid 23.
Idag har jag städat hela förrådet. Heja mig! Slängt mängder med skit, organiserat kartonger så att man kan skriva EN grej på dem och inte flera; "julsaker" istället för "kuddar till solstolar som vi inte har längre, julgrejor, gamla skivor, pjäxor, fotoramar och barnskor". Nu har vi ett stort förråd igen, det var så litet och trångt nyss! Har också börjat sälja lite grejor igen på nätet. Massa svar, men kommer någon verkligen att nappa? Spännande! Om jag inte får det sålt sänker jag priset för varje dag. Fast några fynd är det minsann. Som finnarnas fina dammsugare!
Ha en skön vecka!

0 Comments:
Post a Comment
<< Home