Sunday, September 30, 2007

Fejk-brasan brinner!


Well, hösten har verkligen slagit till i Vancouver denna helg. Ösregn, grått och tio grader. Känns att oktober är på g imorgon. Fast vi har hittills haft en toppenhelg ändå. I fredags var jag ju bjuden på födelsedagskalas. Superfin tryckt inbjudan och hela kittet. Vi gick först till flotta varuhuset Holt Renfrew, där vi fick gratis sminkning av proffsen från Laura Mercier. De ville ju typ att man skulle shoppa smink för hela sin lön, fast vi smet lite snyggt från det. De andra tjejerna hade dessutom fått sina naglar fixade och håret fönat, fast jag kom färdigfixad eftersom Stefan var sen hem från Whistler. Sen blev det champagne i spa-avdelningen, bra att skölja ner de tillhörande choklad-champagne-pralinerna med (bildbevis på födelsedagsgrisen Nicole, Cindy och mig). Sen tog vi taxi till reston Cioppino's i Yaletown, där ett privat rum väntade oss tio tjejer. Jennifer som organiserade det hela hade precis kommit hem från Hawaii, så hela rummet doftade helt ljuvligt från urvackra leys (blomsterkransar) som hängde på allas stolar. Och så fick alla supergullig paket i cellofan :-D Urgod specialkomponerad middag, champagne för alla ogravida och huuur trevligt som helst...Vi gick på barnen George brevid och jag hoppade inte i säng förrän kl 01 (wow!). Supernice! De andra var nog lite bakis dagen efter, shit vad smidigt när man dricker ginger ale i baren...

Igår firade vi dock att Stefan var hemma och familjen samlad. Vi gick till var stammisrestaurang Milestone's i Yaletown som har renoverats i flera månader. Superfint loungestuk hade det blivit! Samma gamla goa meny dock, som vi kan utan och innantill vid det här laget :-)
Sen köpte vi lördagsgodis till barnen och hyrde säsong 3 av Grey's Anatomy för de vuxna. Barnen målade vattenfärger halva eftermiddagen och vi klämde under kvällen hela SEX avsnitt av favvoserien. Och hann ändå lägga oss till kl 22.

Idag ska vi ut och handla lite pysselprylar till barnen. Ingen vill egentligen ut och något Dinotown lär det inte bli för oss i år! Fast vi är ganska säkra på att barnen har glömt det vid det här laget. Kanske kan det bli en lite bio, är sugen på att se "Ratatouille" eller Ra-ta-tou-ee som det står i fonetisk skrift över allt...haha.

Nä, nu ska jag kolla in barnens superhemliga koja som de tjatat om ett bra tag nu.

Söndagskramar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home