Wednesday, October 31, 2007

Happy Halloween!

Godmorgon! Eller sådär. Nuförtiden sover maken och jag bara sådär. Det beror uteslutande på min knäppa knäppande näsa...Det låter inte klokt, men varje gång jag varit gravid börjar min näsa knäppa på nätterna. Superpinsamt. Och störigt tycker min man. Till och med jag själv vaknar av det jäkla knäppandet! Jag blir galen. Ska försöka med nässpray, men jag är ju inte ett dugg täppt. OMG, det måste vara det sjukaste gravidbesväret någon haft. Inte särskilt besvärande, bara extremt irriterande, för alla som råkar sova i samma rum.

Dagarna går i ett och nu märks det klart en tempohöjning. Lite mer att syssla med nu när vi snart ska flytta. Igårkväll var det dags för surprise 40-årskalas för Jimpan. Bara att stuva in hela familjen i bilen vid 19-tiden och åka till North Van. Barnen fick stanna med sin kompis Victor plus barnvakt så att vi vuxna kunda mingla ;-D
Sen hem och sova skönhetssömn (vissa då) för att kunna vakna utvilad till den stora dagen...Halloween alltså. Halloween är en fantastiskt kul helgdag, alla i Sverige som klagar har faktiskt fel! I Sverige är det bara missförstått och felfirat. Och man kan ju faktiskt välja att skita i det eller hur?

Här har dock alla barn laddat i veckor. Alla är vaknar överlyckliga à la julaftons morgon (vuxna med). Superstressade pappor tar ledigt från jobbet för att trick-or-treata med sina barn. Ingen vill missa alla fina utklädda barn. Inte vi heller. Kl 16 står hela familjen Solfors uppradade utanför Starbucks i Yaletown där vår rutt börjar. Vi är redo!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home