Skon torsdag!
Varfor fattar inte barn att det ar for tidigt att ga upp klockan 6 pa morgonen? Nar de sjalva ar sa trotta att de inte orkar leka ens? Bara sitter som zombier och tittar pa tv...medan foraldrarna ligger i sina sangar och forsoker pressa ut lite mer av natten. Hela familjen var alltsa uppe illtidigt idag. Stefan badade vid 7! Idag ar det faktiskt lite hostlikt ute. Det blev gympaskor och jacka for forsta gangen pa barnen. Innan har det varit sandaler och kortarmat...Malte gillar inte att ha med jackan till dagis, da maste man ju hanga upp den pa galgen och knappa blixtlaset - oj, vad jobbigt!
Barnen trivs superbra pa dagis nu! Malte alskar sina eftermiddagar och har hur kul som helst. Dock ar de bagge valdigt spaka pa eftermiddagarna. Igar somnade Mimi visst 5.30 medan jag lagade mat och de kollade pa barnprogram...hrm. Malte var helt svettig nar han kom hem fran dagis efter att ha jagat Ms Duncan runt lekplatsen i tva timmar pa em :-)
Sjalv maste jag erkanna att mitt nya lyxliv hitills kanns sjukt lyxigt - och det har bara gatt en vecka! Jag avvekar sma projekt hemmavid, samt gar promenader, tranar och har det allmant toppenskont. Langtar tills jag far hamta barnen pa dagis - bara en san sak! Haromdagen var jag forst pa gymet, powerwalkade sen upp till stan. Var tvungen att kopa en liten lunchbag till Malte...han kan ju for farao inte vara det enda barnet pa dagis som inte har en kylvaska med tufft motiv pa till sin lunch! Stackars utlanningen som inte vet hur man gor typ...det vill man ju helst undvika. Nu fick han en med Diego (Doras kusin, haha) och blev stortnojd! Nar jag var pa stan gick jag in pa Peak och lurade med mig Stefan till Starbucks - varsta lyxen!
Na, nu ska jag ga en snabbrunda runt Yaletown innan det ar dags att hamta hem froken Mimi.
I love my life!
Kram
Barnen trivs superbra pa dagis nu! Malte alskar sina eftermiddagar och har hur kul som helst. Dock ar de bagge valdigt spaka pa eftermiddagarna. Igar somnade Mimi visst 5.30 medan jag lagade mat och de kollade pa barnprogram...hrm. Malte var helt svettig nar han kom hem fran dagis efter att ha jagat Ms Duncan runt lekplatsen i tva timmar pa em :-)
Sjalv maste jag erkanna att mitt nya lyxliv hitills kanns sjukt lyxigt - och det har bara gatt en vecka! Jag avvekar sma projekt hemmavid, samt gar promenader, tranar och har det allmant toppenskont. Langtar tills jag far hamta barnen pa dagis - bara en san sak! Haromdagen var jag forst pa gymet, powerwalkade sen upp till stan. Var tvungen att kopa en liten lunchbag till Malte...han kan ju for farao inte vara det enda barnet pa dagis som inte har en kylvaska med tufft motiv pa till sin lunch! Stackars utlanningen som inte vet hur man gor typ...det vill man ju helst undvika. Nu fick han en med Diego (Doras kusin, haha) och blev stortnojd! Nar jag var pa stan gick jag in pa Peak och lurade med mig Stefan till Starbucks - varsta lyxen!
Na, nu ska jag ga en snabbrunda runt Yaletown innan det ar dags att hamta hem froken Mimi.
I love my life!
Kram

1 Comments:
I love my wife
Post a Comment
<< Home