Sunday, September 10, 2006

Sommarsondag!

Shit vilken skon sondag vi har haft :-)
Sov jattelange! Det behovdes efter den utmattande lordagen med 2 x uppkorning! Sen bakade vi supergoda kanelbullar alla fyra. Hade fatt gast pa svenska bageriet nar jag var dar och fikade haromdagen, jisses vilken skilland det blir mot torrjast. Bullarna blev dubbelt sa stora och dubbelt sa goda. Nagot fel ar det pa torrjasten (las mig). Nar bullarna var fardiga at vi lunch, barnen at korvspett, Stefan agguleomelett och jag aggviteomelett - alla glada. Sen akte (harligt att aka lagligt) vi till stranden med fikakorg och en jvla massa strandprylar...Stefan och jag laste varsin bok medan barnen lekte. Fikade pa de gooooda bullarna, drack kaffe och jos och njot! Barnen och jag gick en jattelang runda ut pa sandbankarna, det ar verkligen haftigt. Fast otroligt labbigt att ga pa havsbotten. Botten kanns ju som vat cement. Och alla sma hal som pluppar upp pa botten och later...vad ar det liksom? Vill inte veta! Vi stannade sa lange darute att vi faktiskt fick vara med om nar tidvattnet kom tillbaka. Otroligt coolt att se botten fyllas. Barnen fick mer och mer vatten att bada i. Mimi ar en galen badare! Malte nagot mer forsiktig men de ar ostoppbara nar de val kommer igang! Helt coola foton blev det med barn i havet och berg, enorma skepp och city i bakgrunden. Val hemma tvattade Stefan och Mimi bilen nere i vart garage. Malte och jag badade! Nu sover redan guldklimparna och Stefan och jag ska ta oss an dvdn: Jerry Seinfeld - comedian. Hittade den nar jag var och kopte Desperate Housewives for nagra veckor sen! Kan kanske vara nagot....
Ciao fran Van

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hallo

7:47 AM  
Blogger Cirkussolfors said...

This comment has been removed by a blog administrator.

2:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hello darlings!!! Skulle bara testa om jag äntligen har lärt mig hur man gör när man ska lämna en comment.
Lyxhustrun här i Småland ska nu sätta sig på altanen o dricka kaffe. Guldväder!!!

Kramar!!

12:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nu verkar det funka förutom att jag inte vet hur man får bort det där jäkla " anonymous said......

// Cissi

12:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hurra!!! Nu kan jag!

12:42 AM  

Post a Comment

<< Home