Busy life!
Mimi vaknade kl 5 imorse. Hon kom och la sig hos mig. Jag la mig da ytterst, tills jag till slut kasade ner. Gick runt och la mig sked med Stefan, ytterst pa andra sidan. Efter ett tag gav Stefan upp (han lag som kottet i en burgare mellan Malte och mig) och gick och la sig i Maltes sang. Sen vaknar jag med ett ryck kl 8! En helt vanlig morgon i familjen Solfors liv. Fast da blir det i alla fall fart pa oss!!! Aven om jag mitt i allt var tvungen att kolla mail och chatta med min sota kollega i Malme.
Ojojooj. Nu har jag minsann mycket att gora. Tur att jag har oceaner av tid (enligt boken "Tio tankar om tid" som jag standigt aterkommer till ar ju tid det enda vi verkligen har, men ibland kanns det ju inte sa)! Imorse hann jag forst prata med min svager i telefon, trana, springa upp till stan och gora arenden, hemligt, hemligt, och sen smaspringa till dagis for att hamta Mimi. Nu fortsatter det hoga tempot med tusen sma extremt viktiga grejor...
En liten lista over allt som ska handa den narmaste tiden:
*Stoooorhandla, tuuur att detta ar landet for bigpacks (vi ska ju fa gaster till helgen)!
*Stoooorstada hotellet (aven om vara gaster inte ar Tellus mest pedantiska, ar det ju trevligt om de inte utvecklar dammallergi under sin canada-semester).
*Sjunga for Stefan innan han hunnit vakna imorgon (omojligt).
*Fira Stefan med pizza, ol och friends imorgon!
*Aka till svenska skolan lordag morgon.
*Hamta gasterna vid flygplatsen lordag em.
*Inte glomma att dagis ar stangt imorgon.
*Baka applekaka till gasterna imorgon.
*Bara upp madrasser till the guests....
Gotta go!
Kram
Ojojooj. Nu har jag minsann mycket att gora. Tur att jag har oceaner av tid (enligt boken "Tio tankar om tid" som jag standigt aterkommer till ar ju tid det enda vi verkligen har, men ibland kanns det ju inte sa)! Imorse hann jag forst prata med min svager i telefon, trana, springa upp till stan och gora arenden, hemligt, hemligt, och sen smaspringa till dagis for att hamta Mimi. Nu fortsatter det hoga tempot med tusen sma extremt viktiga grejor...
En liten lista over allt som ska handa den narmaste tiden:
*Stoooorhandla, tuuur att detta ar landet for bigpacks (vi ska ju fa gaster till helgen)!
*Stoooorstada hotellet (aven om vara gaster inte ar Tellus mest pedantiska, ar det ju trevligt om de inte utvecklar dammallergi under sin canada-semester).
*Sjunga for Stefan innan han hunnit vakna imorgon (omojligt).
*Fira Stefan med pizza, ol och friends imorgon!
*Aka till svenska skolan lordag morgon.
*Hamta gasterna vid flygplatsen lordag em.
*Inte glomma att dagis ar stangt imorgon.
*Baka applekaka till gasterna imorgon.
*Bara upp madrasser till the guests....
Gotta go!
Kram

2 Comments:
Kära bröder och svägerskor!!!Och förstås alla söta barn.....ha nu det underbart tillsammans i Vancouver, denna fantastiska stad. Vi vill oxå vara med!!!
Big hugs!!!
Glömde förstås att säga GRATTIS till Stefan!!!
Bamsekramar från hela familjen Ekelius
Post a Comment
<< Home