Sunday, September 17, 2006

Valsondag!

Faktiskt ar vi nog ganska nojda av att vakna nar det nastan ar over...aven om det ar spannande med val kanns det som att det racker att vara med pa upploppet! Igarkvall nar vi satt och drack gin&tonic och klockan borjade bli tidig morgon i Sverige, satt vi och pratade lite huruvida Reinfeldt hade atit frulle eller om Persson tagit pa sig sin giganto-kostym annu. Hur mycket man an vill ha regimskifte i Sverige ar det nog bara att inse att vi ar domda till socialdemokratiskt styre til the bitter end. Fast fyra ars ombyte kan ju alltid pigga upp :-)
Igar var det terminspremiar for svenska skolan. Barnen vaknade supertidigt och ville genast aka till froken Kee...da var klockan typ knappt halv sju. Men de vet vad de vill de har barnen, och kanner pa sig vad som ar kul, for jisses vad de alskar svenska skolan! Det ar som barnkalas med samma barn - varje lordagsmorgon! Sen akte vi hemat till en lite dagen-efter trott pappa. Akte hela familjen till Stanley park och lag pa en filt i solen. Hade lite torftig fika med oss (guldfiskkex, bananer och vatten), barnen lekte och alla njot. I parken var det en liten festival "Earth dance". Har aldrig sett sa manga hippies pa ett och samma stalle. De dansade till livemusik - for freden - med DEN inlevelsen. Det blev lite newyork-kansla att vara i en park med nagra galna hippies i vild dans, sol, hostlov som foll och lite lagom lordagsstamning sadar. Magiskt. En kille hade dreadlocks ner till rumpan, bautastora solglasogon, inget pa overkroppen mer an ett stort halsband med peacetecken och ljusbla supervida byxor sydda i gosedjurstyg! Vi som normalt tycker att vi i alla fall ar lite halv-coola fick snabbt inse att i det sallskapet ar vi kristdemokratiskt aptrista och korrekt stereotypa. Maste man namna att haschroken lag som ett perfekt cumulusmoln precis over dansgolvet?
Nu ska vi ut!
Ciao

0 Comments:

Post a Comment

<< Home