Tuesday, September 19, 2006

3 dagar kvar!

Livet flyter pa! Hemmafrulivet ar minsann en hojdare. Efter en veckas regn och minsann en viss kanning av host, kom solen och den bla himlen tillbaka idag. Jag passar pa att trana och gora tusen sma saker hemma. Haromdagen strok jag alla barnens klader och rensade ur garderoberna. Mimi har faktiskt blivit lite for stor for klader i size 74...Naturligtvis hade jag tvn pa i sann hemmafruanda. Var tvungen att spetsa oronen da Oprah gick igenom lite av livets viktigheter. Var faktiskt aven tvungen att a-n-t-e-c-k-n-a lite av vad som sades (vilka tillsatser som man inte vill ska finnas i mat). Hrm. Nar jag berattade det for Helena nar vi pratade idag, horde hon genast allvarliga varningsklockor vid detta beteende och radde mig att snabbt skriva in mig pa universitetet eller nagot annat meningsfullt. Haha.

Sma vancouver-guldkorn som solklart forgyller vardagen:
1. Korde forbi "drive-through-bank" haromdagen!
2. Blev omkord av en bil som var stripad for en cateringfirma med affarstiderna "8ish til 5ish"
3. Det lilla fiket Tartine som jag gar forbi varje dag till dagis - urgoda soppor, mackor, muffins..."wrappade" i fiiiiint svartvit-rutigt papper.
4. Inte manga meter till narmaste Starbucks!
5. Solnedgangen i Stilla havet som inte gar att trottna pa nagonsin (alls aldrig som Malte sager).

Kramar en masse

PS. Gissa om vi raknar dagarna tills Linda/Bjorn/Tova landar pa lordag!!!!!!!!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gissa om även vi räknar dagar/timmar/minuter nu!!! Längtar så det knakar. Vi ses snart -
kram kram

5:22 AM  

Post a Comment

<< Home