Advent!
Barnen och jag myser på första advent! Eller var det förra helgen? Vi väntar med julen tills vi kommer till Sverige i alla fall :-D Fast imorgon ska vi faktiskt baka pepparkakshus med Julian och hans mamma. De ser likadana ut här som hemma, alltid en tröst.
Igår natt ramlade Mimi ur sängen och drog med sig ett vattenglas som stod på nattygsbordet. Hon slog sig, fick ett glas iskallt vatten över sig och fick dessutom glaset i pannan...stackars tjej! På tal om stackars så har det kalla vädret även fått hennes allergi att blomma upp lite, har inte använt kortison sen i somras nästan, men nu får den fram igen.
Vad har mer hänt då? Malte kom hem från dagis i fredags med ett Jurassic Junior diplom. Han hade gjort en tandfossil av en Spinosaurus. Måste skryta lite med honom också. Han kan nu räkna till minst 10 på fem språk! Förutom svenska och engelska, franska och mandarin via dagis och sen spanska som Dora lär honom på tv! Sååå duktig!
Igår hade vi Susanna och Viktor här på playdate hela dagen. Barnen hade hur kul som helst medan vi vuxna tjattrade...var ute en lång stund också. Nu är det lite blötsnö kvar, men det är nog bara en tidsfråga.
På förmiddagen surfade jag för första gången in på sr.se för att lyssna på radio. Helt otroligt. I alla fall var det en intervju med Björns kompis Ronnie som jag kom direkt in i :-D Sen var jag tvungen att lyssna hela dagen på sportradio och nattradio och ekot osv. Superkul! Jag blir så trygg i själen av att höra Radio Malmöhus signatur!!!
Snart kommer Stefan hem från Whistler, supernöjd och nu finns en ny butik där! Han är nog mega-trött, men jag räknar med att han orkar fira lite, 3/12 (18 år sen vi träffades) idag. Han ska få en superfin paket när han kommer hem, det är han värd!
Söndagskram
Igår natt ramlade Mimi ur sängen och drog med sig ett vattenglas som stod på nattygsbordet. Hon slog sig, fick ett glas iskallt vatten över sig och fick dessutom glaset i pannan...stackars tjej! På tal om stackars så har det kalla vädret även fått hennes allergi att blomma upp lite, har inte använt kortison sen i somras nästan, men nu får den fram igen.
Vad har mer hänt då? Malte kom hem från dagis i fredags med ett Jurassic Junior diplom. Han hade gjort en tandfossil av en Spinosaurus. Måste skryta lite med honom också. Han kan nu räkna till minst 10 på fem språk! Förutom svenska och engelska, franska och mandarin via dagis och sen spanska som Dora lär honom på tv! Sååå duktig!
Igår hade vi Susanna och Viktor här på playdate hela dagen. Barnen hade hur kul som helst medan vi vuxna tjattrade...var ute en lång stund också. Nu är det lite blötsnö kvar, men det är nog bara en tidsfråga.
På förmiddagen surfade jag för första gången in på sr.se för att lyssna på radio. Helt otroligt. I alla fall var det en intervju med Björns kompis Ronnie som jag kom direkt in i :-D Sen var jag tvungen att lyssna hela dagen på sportradio och nattradio och ekot osv. Superkul! Jag blir så trygg i själen av att höra Radio Malmöhus signatur!!!
Snart kommer Stefan hem från Whistler, supernöjd och nu finns en ny butik där! Han är nog mega-trött, men jag räknar med att han orkar fira lite, 3/12 (18 år sen vi träffades) idag. Han ska få en superfin paket när han kommer hem, det är han värd!
Söndagskram

0 Comments:
Post a Comment
<< Home