Thursday, December 07, 2006

En big time housewife day

Skickade iväg barnen till dagis (gick i pyjamaströja och pådragna jeans) och sen skickade jag iväg maken till Whistler. Sprang ut på stan för att göra 100 ärenden...skynda skynda. Men jisses vad smidigt det går när man är alldels själv...strulade till det lite sen hade jag upptäckte att jag visst glömt mitt kort i en affär, märkte jag när jag skulle betala i en annan. Shit! Då var jag redan lite sen till dagis. Bara att rusa tillbaka i mina egna fotspår, tills jag hittade mitt lilla gröna! Perfekt! Hade då hunnit ringa till dagis med andan i halsen för att säga att jag nog blev lite sen. Hrm. Tyckte jag gjorde ett geni-drag när jag slängde ner alla påsarna i en stor papperspåse och älgade iväg mot dagis. Toppen, ända tills den stora tappade handtagen och allt åkte ut på gatan...dessvärre också de ägg som jag köpt för att griljera skinkan med (upptäckte att senapen jag köpt måste ha fallit ur, för den kom inte med hem)!! Bara att lägga in ett litet ägg jag lyckades rädda i en plastpåse och sen ta alla hundra påsarna i ena handen igen och rusa! Sen jäkt jäkt hem för att slå in paket och göra julkort till dagispersonalen...fix fix. Så härligt när man faktiskt har tid att vara kreativ! När jag var på väg ut genom dörren för ett besök på kemtvätten ringde dagis och sa att Malte var sjuk. Snyft. Sprang dit för att hämta hem honom, tuuur att paketen var klara. Sista dagisdagen idag! Stackars Malte hade hög feber och var allmänt hängig. Nu sitter bägge framför Dora och lär vara kvar i soffan ett tag till.

Nope, nu ska jag griljera skinkan! Håll tummarna!
Kram

0 Comments:

Post a Comment

<< Home