Grå söndag
Nu måste jag i-landsklaga lite! Fy 17 vad det är jobbigt med digitalkamera och ALLA dessa bilder.....Idag har jag spenderat 2 TIMMAR i fotoaffären för att trycka fram bilder utifrån cdskivor med flera TUSEN toppenkort! Jag som numera är lite ovan vid att sitta för länge vid en skärm (farmor!) blev helt slut i ögonen. Men ack så glad och tacksam när man ser våra små roliga och faktiskt väldigt innehållsrika liv flasha förbi på skärmen. Förhoppningsvis ska de snart få komma in i sina fina Pottery Barn-album, nu är det bara en tidsfråga. Ambitionen min är att aldrig ligga mer efter än ett år bakåt, annars blir det farligt trist att komma ikapp.
Mimis hosta är fortfarande urkass. Igår kväll, precis när jag bänkat mig i soffan med Grey's och diet ginger ale (blir mer "amerikansk" för varje dag som går...haha) - vaknade Mimi med värsta attacken. Hostade så hon kräktes och väckte sin bror. Var tvungna att försöka kränga av den läbbiga pyjamasen, då kom en ny laddning. -Titta mamma, jag fångade kräket sa Mimi och stod där med allt i handen...blä. -Nä, sa Malte, du fick lite på foten också! Familjelivet på sin topp!
Efter det la jag ner min tv-kväll och vi bäddade ner oss alla tre i vår säng ca kl 21.35 (maken sov gott på Hilton i Whistler). Sen vaknade vi 9 imorse. Bra jobbat! Dagen har mest bestått av telefonsamtal till Sverige under förmiddagen och sen har Malte lekt med Julian, Stefan kommit hem och jag då ägnat eftermiddagen åt att framkalla kort. Nu blir det värsta blodigaste biffen, sparris och blomkålspuré! Smarro.
Ciao
Mimis hosta är fortfarande urkass. Igår kväll, precis när jag bänkat mig i soffan med Grey's och diet ginger ale (blir mer "amerikansk" för varje dag som går...haha) - vaknade Mimi med värsta attacken. Hostade så hon kräktes och väckte sin bror. Var tvungna att försöka kränga av den läbbiga pyjamasen, då kom en ny laddning. -Titta mamma, jag fångade kräket sa Mimi och stod där med allt i handen...blä. -Nä, sa Malte, du fick lite på foten också! Familjelivet på sin topp!
Efter det la jag ner min tv-kväll och vi bäddade ner oss alla tre i vår säng ca kl 21.35 (maken sov gott på Hilton i Whistler). Sen vaknade vi 9 imorse. Bra jobbat! Dagen har mest bestått av telefonsamtal till Sverige under förmiddagen och sen har Malte lekt med Julian, Stefan kommit hem och jag då ägnat eftermiddagen åt att framkalla kort. Nu blir det värsta blodigaste biffen, sparris och blomkålspuré! Smarro.
Ciao

1 Comments:
Stackars Mimmi!!!
Har nu sett tre avsnitt av Grey's. Man vill ju att de skall pussas! Fattar de inte att de är om gjorda för varandra. Åtminstone tycker jag det hitills...
Storkram igen från Stockholm. Glömde att igår skriva att det är Pernilla som kramas..
Post a Comment
<< Home