Klockan tickar för OS i Vancouver 2010!
Oj, vilken lång helg vi haft! Den började faktiskt redan i fredags eftersom Stefan var ledig då. I ösregnet lämnade jag barnen och sen åkte maken och jag och provade ut nya pjäxor åt honom: Lange blev det (LaääänggG som de säger här). Sen tog vi en kopp kaffe på Capers organic food market och smånjöt lite. Sen var det bara att kuta till bilen och sticka och hämta barnen. Slut på friden, nej, det var okeeej. Vi åkte och klippte dem istället. Snaggade och snygga åkte vi sen vidare i bilen (ja, det var ösregn!!!) till Milestone's och åt en sen lyxlunch. Sen väntade lite fredagsmys med popcorn, Prison Break och sashimi. Vi har hittat ett bra sushiställe som har delivery...inte fel alls. Tyvärr innebär detta att vi ibland överger vårt stamställe, men vad gör man inte för att få upp en påse smarrig sushi till 26e utan att behöva lyfta ett finger (slå numret måste man ju)?
I lördags åkte sen Steffo till Montreal IGEN. Nu var det mässa där. Barnen och jag åkte till North Van och hälsade på Sanna, Jim och Viktor. Vi fick både lunch, middag och flera timmar ute i solen på en trevlig lekplats i en skogsdunge. North Van är mycket "nära naturen", massor av träd och grönt, vid foten av berget mer. Samt lördagsgodis och diverse bus! Very nice fågelbajs. Gissa om barnen somnade i bilen på vägen hem? Fast det var ju ändå peace-of-cake att få dem i säng (lite svettigt i hissen bara när bägge grät och ville sova), pyjamasarna var redan på och tänderna fick borstas extra noga nästa dag.
Nästa dag = söndag och då tog vi en IKEA-tur. Det är väl vad man alltid längtar efter på en söndag tänker jag (och jisses vad jag saknar min IKEA-polare Cecilia som ständigt sällskap)! Hursomhelst köpte vi en byrå till barnens rum (gömma leksaker), samt lite annat smått-och-gott-IKEA-style. Självklart fixade vi även lunch och glass innan vi åkte hemåt! Då hade Julian ringt flera gånger, så han och Jessica kom genast hit och lekte lite. Igår tjafsades det mest om vem som vinner Piston cup (racet i filmen Cars) och vilken kille som "är" vilken bil och vem som vann....jag höll på att bli tokig!! Lagom tills Julian skulle gå hem hade de hittat en jätterolig lek och då ville han såklart inte alls gå hem...Tur för mig att min söta väninna Nicole ringde och föreslog en manikyr för måndag morgon. Precis en hemmafru-förmiddag i min smak! Jag hann med att svänga inom Starbucks före ;-) Nicole ska föda barn i nästa vecka och, oh boy, vilken mage säger jag bara och ändå var säkerligen min större på den tiden det var dags för mig.
Ja, idag klockan 12 var det då dags för cermonin när de avtäckte nerräkningsklockan för OS! Nu tickar den som bäst utanför Vancouver art gallery. Man kan faktiskt säga vid Peak Performance-butiken också om man vill. Själv satt jag hemma och kollade på tvn (hörde helikoptern som filmade utanför fönstret), men Stefan som precis kommit till stan från flygplatsen var på plats live för detta historiska event. Undrar var man befinner sig när nedräkningen är klar, dvs den 12 februari 2010???
Måndagskram från Vancan
I lördags åkte sen Steffo till Montreal IGEN. Nu var det mässa där. Barnen och jag åkte till North Van och hälsade på Sanna, Jim och Viktor. Vi fick både lunch, middag och flera timmar ute i solen på en trevlig lekplats i en skogsdunge. North Van är mycket "nära naturen", massor av träd och grönt, vid foten av berget mer. Samt lördagsgodis och diverse bus! Very nice fågelbajs. Gissa om barnen somnade i bilen på vägen hem? Fast det var ju ändå peace-of-cake att få dem i säng (lite svettigt i hissen bara när bägge grät och ville sova), pyjamasarna var redan på och tänderna fick borstas extra noga nästa dag.
Nästa dag = söndag och då tog vi en IKEA-tur. Det är väl vad man alltid längtar efter på en söndag tänker jag (och jisses vad jag saknar min IKEA-polare Cecilia som ständigt sällskap)! Hursomhelst köpte vi en byrå till barnens rum (gömma leksaker), samt lite annat smått-och-gott-IKEA-style. Självklart fixade vi även lunch och glass innan vi åkte hemåt! Då hade Julian ringt flera gånger, så han och Jessica kom genast hit och lekte lite. Igår tjafsades det mest om vem som vinner Piston cup (racet i filmen Cars) och vilken kille som "är" vilken bil och vem som vann....jag höll på att bli tokig!! Lagom tills Julian skulle gå hem hade de hittat en jätterolig lek och då ville han såklart inte alls gå hem...Tur för mig att min söta väninna Nicole ringde och föreslog en manikyr för måndag morgon. Precis en hemmafru-förmiddag i min smak! Jag hann med att svänga inom Starbucks före ;-) Nicole ska föda barn i nästa vecka och, oh boy, vilken mage säger jag bara och ändå var säkerligen min större på den tiden det var dags för mig.
Ja, idag klockan 12 var det då dags för cermonin när de avtäckte nerräkningsklockan för OS! Nu tickar den som bäst utanför Vancouver art gallery. Man kan faktiskt säga vid Peak Performance-butiken också om man vill. Själv satt jag hemma och kollade på tvn (hörde helikoptern som filmade utanför fönstret), men Stefan som precis kommit till stan från flygplatsen var på plats live för detta historiska event. Undrar var man befinner sig när nedräkningen är klar, dvs den 12 februari 2010???
Måndagskram från Vancan

0 Comments:
Post a Comment
<< Home