Saturday, February 03, 2007

Happy feet!

Lördagslugnet råder på Beach Crescent. Vi tog det lugnt på förmiddagen och gav oss sen ut på en liten rask promis i regnet för att hinna till bion "Happy Feet" (hopplöst efter även på biofronten, jepp). Barnen köpte varsin kids combo (popcorn, läsk och godispåse i liten behändig bricka). Malte slutade inte att fråga om det var en läskig film vi skulle se, när den väl börjat sen frågade han ganska ofta när det var slut. Fast de diggade verkligen att vara på bio, (filmen var ju för söt och med viktigt budskap så där fantastiskt politiskt korrekt i flera plan), så mycket att Mimi grät när det var slut. Föräldrarna grät lite också, när vi upptäckte att det var vancouverianskt ösregn going on ute. Vi kollade in American Apparel (grymt överskattat trots ekologisk bomull) och satte oss sedan på Blendz i Yaletown och fikade lite. Raka vägen hem via Urban Fare för att köpa den perfekta lördagsgodismixen. Och varsin blodig biff till mor och far (well, den är ju inte blodig än, men den ska bli).
Senaste skvallret är att Urban Outfitters, Williams Sonoma och Pottery Barn Kids snart öppnar i Vancan. Pas mal!
Nya ställen poppar upp överallt och nya hus ska vi inte tala om....men det såklart. Den 12/2 är det stor invigningscermoni framför Vancouver Art Gallery. Då startar nerräkningsklockan (en Omega såklart!) att ticka, dagen till ära är det då exakt 3 år tills de Olympiska spelen invigs i Vancouver (en hemsk bekännelse: jag är så snobbig att jag tycker alla som säger Olympiad är sopor, fy va jobbigt och störigt att va en besserwisser, förlåt, ska bättra mig till nästa liv!!!)!
Stefan sitter i soffan och läser "Wine for dummies" och sippar cognac, samt förhör mig på diverse kluriga frågor ur boken. Varför är rosé så ljust etc....knivigt för en lördagkväll. Barnen kollar film och äter godis...lördag i Van.
Djävulen bär Prada blev det två tummar ner för (men det visste ni väl redan), så idag har vi stora hopp för Prison Break ;-)
Solong

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Färgen sitter i skalen. Rosé får jäsa väldigt kort tid efter pressningen med skal och allt innan det tappas över på andra jäskar. Ju kortare tid innan det tappas över ju ljusare rosé.

8:35 AM  

Post a Comment

<< Home