Friday, February 02, 2007

Fredag em

Gisslandramat är över, det slutade på eftermiddagen samma dag, fast igår hade de fortfarande spärrat av halva gatan för att leta efter bevismaterial. Lite vardagsspänning, fast verkligen urläskigt när man tänker på de stackare som det drabbar.
Idag har barnen haft sin korta dag på dagis och eftermiddagen har vi spenderat på Go Bananaz i North Van. De hade superkul och jag han läsa 100 sidor i min bok, alla nöjda. Det blev lite tårar först eftersom Malte hittade en kompis, men sedan de inkluderat Mimi i leken gick det jättebra. Vi tog vår vanliga fika: äpplejos och Dorritos!
Jag har nu lämnat tillbaka de sista Grey's avsnitten (snyft, såg i går ett av de "nya" avsnitten, vi har ju en liten lucka men det kan inte hjälpas). Idag hyrde jag Djävulen bär Prada och sen...nästa serie....Prison Break! Vi är hopplöst efter, I know, men vi jobbar på att komma ifatt som ni märker. Det är inte lätt att ha en bunch av ofelbara, perfekta overacheivers (snygga är ni också!) omkring sig, vi knegar på så gott vi kan. Fast snart är vi ikapp och då, vänta bara. Kanske kommer man att sätta fredags-sushin i halsen av denna serie? Återstår att se.
Stefan jobbar satan, gör inköp för hösten. Kanske innebär det att vi inte hinner med någon skidåkning i helgen, men jag håller tummarna. Mitt knä har fortsatt att knaka sig så sakteliga på rätt plats hela veckan och känns nu så gott som bra! Bara att inse att min formtopp à la Iron man låter vänta på sig.
Skön helg önskar vi er :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home