The och jordbävning!
Tur att jag inte lever på att blogga, då hade jag varit fattig som en lus (inte för att jag tjänar så mycket pengar på annat håll heller, men ändå). Men jag glömmer bort det helt enkelt. Sen har det inte hänt sådär värst mycket heller och då blir det kanske lite traggigt att läsa om den obefintliga spänningen i vårt vardagsliv. Som idag t ex, har jag ägnat eftermiddagen åt att sortera böckerna i bokhyllan i färgordning (enligt min chica väninna Helenas snyggekoncept). Jo, jag dammade faktiskt av hyllorna också. Snart kommer ju mamma på besök ;-) Kom då på att jag har enorma luckor i färgläran, eftersom jag inte hade koll hur färgspektrat egentligen går och vilken färg man borde ha börjat med etc. Det fick bli lite på känsla. För en gångs skull avslutade jag hela projektet, jag är annars bra på att slänga upp idéer i luften och gärna sjösätta små projekt, men att avsluta...ah, det överlåter jag gärna åt andra. Det blir ju gärna lite träligt efter ett tag. Men jag vill ju gärna bli färdig också, så det brukar lösa sig på något sätt.
Well, det tog lite tid för oss att fastna i Prison Break. Inte samma självklara love som till McDreamy&Co! Fast det här är ju spännande som tusan. Dock lite för våldsamt för oss. Man blir ju helt utmattad av alla slagsmål och allt blod (och då sitter man bara i soffan). Och sen tycker vi att det går lite väl lätt för lille Micael...Men, vi är fast likväl. Idag har jag i alla fall varit iväg och hyrt nya avsnitt. Men det är snärjigt att få ihop tv-veckan när det samtidigt är uttagningarna till American idol som går halva veckan, hihi.
Igår var jag ute och storshoppade på förmiddagen (ja, ni anar inte hur lyxiga förmiddagar jag har!). Inhandlade billiga och braiga förvaringslådor på London Drugs (älskar drugstores!) - där finns ju allt. Hittade t ex Lychee thé där, tidigare fick vi det hovlevererat direkt från Asien av Tina&Nicke men nu får man banne mig handla själv ;-) Ja, så nu kan jag börja sortera leksaker, skidprylar, julpynt, urväxta barnkläder mm mm som trängs i blandad kompott i förrådet. Det projektet passar dagen, ösregn här! Regnet startade redan igår och då blev Mimi och jag passande nog inbjuda till norrmännen på thé, lek och jordbävningssnack. Tydligen hade de sagt på nyheterna i fredags att det skulle bli en jordbävning till helgen (MÅSTE börja se nyheterna!), men senare blev det tydligen ändrat till falskt alarm. Kan någon uppdatera mig! Kan man numera förutspå jordbävningar? Det har jag helt missat...I alla fall är det ju inte alls kul att bo på ställen där sådant elände förekommer (speciellt inte när man bor på 26e våningen), men det är väl bara att bita ihop. Nu hade i alla fall samma nyhetskanal hävdat att "the big one" kommer nästa år i mars-april. Fy!
In other news...(jag kommer ihåg lite från min newswriting-kurs i Boston 1995, det är så en nyhetsuppläsare på tv börjar en mening när man byter ämne...intressepil) Malte äter som en häst och växer så det knakar! Häromdagen hade han skavsår och då kom vi på att hans dagisskor kanske var för små. Bara att köpa nya...i stl 30! Sannerligen inte någon bebis längre! Det fick bli gympaskor med Blixten McQueen på (röda bilen i filmen Cars alltså). Han blev superglad precis som förutspått. Helst vill man själv köpa helt andra skor, men så är det ju så ljuvligt att se när de blir så glada att man inte kan låta bli att falla dit i fulträsket. Sen tänker jag att barnen på dagis nog gillar dem också. Man vill liksom alltid att utländska barnen ska ligga steget före. Curling - maybe, men jag föredrar att se det som BIG love!
Nu har Mimi frågat tusen gånger när vi ska gå och hämta Malte, de är för söta så tajta de är! Snart är det dags att hämta hem honom. Kanske blir det lek med Julian, men då hänger nog Mimi och jag på idag. Stefan har VIP rea på Peak och kommer nog hem på andra sidan midnatt. På lördag morgon åker han sen till Montreal för mässa i några dagar, men sen...i mitten av nästa vecka anländer finfrämmat från K-stad! Då blir det semester och familjemys i många dagar i sträck! Bara en sån sak.
Kram
Fia
Well, det tog lite tid för oss att fastna i Prison Break. Inte samma självklara love som till McDreamy&Co! Fast det här är ju spännande som tusan. Dock lite för våldsamt för oss. Man blir ju helt utmattad av alla slagsmål och allt blod (och då sitter man bara i soffan). Och sen tycker vi att det går lite väl lätt för lille Micael...Men, vi är fast likväl. Idag har jag i alla fall varit iväg och hyrt nya avsnitt. Men det är snärjigt att få ihop tv-veckan när det samtidigt är uttagningarna till American idol som går halva veckan, hihi.
Igår var jag ute och storshoppade på förmiddagen (ja, ni anar inte hur lyxiga förmiddagar jag har!). Inhandlade billiga och braiga förvaringslådor på London Drugs (älskar drugstores!) - där finns ju allt. Hittade t ex Lychee thé där, tidigare fick vi det hovlevererat direkt från Asien av Tina&Nicke men nu får man banne mig handla själv ;-) Ja, så nu kan jag börja sortera leksaker, skidprylar, julpynt, urväxta barnkläder mm mm som trängs i blandad kompott i förrådet. Det projektet passar dagen, ösregn här! Regnet startade redan igår och då blev Mimi och jag passande nog inbjuda till norrmännen på thé, lek och jordbävningssnack. Tydligen hade de sagt på nyheterna i fredags att det skulle bli en jordbävning till helgen (MÅSTE börja se nyheterna!), men senare blev det tydligen ändrat till falskt alarm. Kan någon uppdatera mig! Kan man numera förutspå jordbävningar? Det har jag helt missat...I alla fall är det ju inte alls kul att bo på ställen där sådant elände förekommer (speciellt inte när man bor på 26e våningen), men det är väl bara att bita ihop. Nu hade i alla fall samma nyhetskanal hävdat att "the big one" kommer nästa år i mars-april. Fy!
In other news...(jag kommer ihåg lite från min newswriting-kurs i Boston 1995, det är så en nyhetsuppläsare på tv börjar en mening när man byter ämne...intressepil) Malte äter som en häst och växer så det knakar! Häromdagen hade han skavsår och då kom vi på att hans dagisskor kanske var för små. Bara att köpa nya...i stl 30! Sannerligen inte någon bebis längre! Det fick bli gympaskor med Blixten McQueen på (röda bilen i filmen Cars alltså). Han blev superglad precis som förutspått. Helst vill man själv köpa helt andra skor, men så är det ju så ljuvligt att se när de blir så glada att man inte kan låta bli att falla dit i fulträsket. Sen tänker jag att barnen på dagis nog gillar dem också. Man vill liksom alltid att utländska barnen ska ligga steget före. Curling - maybe, men jag föredrar att se det som BIG love!
Nu har Mimi frågat tusen gånger när vi ska gå och hämta Malte, de är för söta så tajta de är! Snart är det dags att hämta hem honom. Kanske blir det lek med Julian, men då hänger nog Mimi och jag på idag. Stefan har VIP rea på Peak och kommer nog hem på andra sidan midnatt. På lördag morgon åker han sen till Montreal för mässa i några dagar, men sen...i mitten av nästa vecka anländer finfrämmat från K-stad! Då blir det semester och familjemys i många dagar i sträck! Bara en sån sak.
Kram
Fia

0 Comments:
Post a Comment
<< Home