Och så kom det lite regn...
I helgen blev det faktiskt lite höst. Helt plötsligt slog vädret om mellan lördag och söndag! På lördagen tog vi vår sedvanliga resto-lunch på ett nytt ställe. Typiskt amerikanska dinern "Red Robin" - ett hamburgerhak helt enkelt! Fast många hävdar att de har sjukt goda hamburgare och shakes där. Måste vi ju testa. Gravida frun föreslog ett lökringstorn till förrätt. Det var verkligen ett torn, ringar stora som armband satt på en "hushållspapprulle" som var säkert 30 cm hög (mitt dummaste förslag på länge). Vi pressade ner 3 ringar var (dock urgoda!) och önskade att halva bekantskapskretsen varit med. Sen blev det goda burgare med homestyle fries. Var sen bara tvungen att prova deras goda milkshake när vi ändå var där. Tog kid's size och det räckte till hela familjen. Summering: väldigt gott men tur att vi inte gått dit tidigare. Och fortfarande är Johnny Rockets bästa burgarna i Nordamerika! Lördagen var det alltså kalorichock i familjen S! Ingen åt mer på hela dagen! Vi gick till poolen på eftermiddagen för att försöka förbränna åtminstone en lökring! Stefan och jag hade tävling med varsitt barn på ryggen sprang vi 25-meterslopp i vattnet. Urjobbigt och Steffo vann varje gång så att barnen ville byta "häst".
Tja vad har vi mer gjort? Jo, i söndags åkte vi på utflykt! Hela familjen satt påklädda och redo prick 8.30 i bilen...körde rakt österut ca 2 timmar och kom då till målet: Hell's gate! Helt enkelt en mycket brant linbana över en ravin vid floden Fraser River. I floden forsade det fram mer än 200 million gallons av vatten varje minut = mer än Niagarafallen enligt guiden. Linbaneturen tog ca 5 minuter och var faktiskt väldigt häftig! Väl framme på andra sidan floden kunde man också gå över vattnet via en bro som fiffigt nog var utrustad så att man gick på någonslags metallnät som gjorde att man såg igenom....läbbigt! Men supercoolt då laxarna just nu simmar mot sina parningsmarker. Tydligen passerar 70.000 laxar om dagen där! Man såg dem som svarta sjok i vattnet, så många var det. Fick ju ägna ett antal minuter åt att få barnen att se fiskarna, men till slut gick det. Ja, sen vaskade barnen guld och fann vars två guldflakes. Det märktes tydligt att turistsäsongen var över för vi var tämligen ensamma. Stannade i mycket sömniga byn Hope för att äta lunch. Läste i en broschyr att stan var känd som Rambos födelseort, det var nämligen där filmen spelades in.
På hemvägen hade vi lovat barnen att stanna på ett ställe som hette "Dinotown", en dinosaurienöjespark helt enkelt. Väldigt läckert enligt hemsidan med lila gosedjursdinosaurier, uppträden, karuseller etc. Malte hade varit på dagisutflykt till ett dino-museum och var helt såld på att åka till Dinotown. Visst regnade det lite men vi var helt rustade för det i familjen Gore-Tex...Fatta allas besvikelser när vi möts av en tjej som säger att de ska stänga några timmar tidigare eftersom det regnar....usch, det blev lite tårar. Men vi fick gratisbiljetter att komma tillbaka en annan helg och kompenserade med att stanna på Castle fun park i Abbotsford och spela jungel-minigolf! Det var barnens premiär på minigolf, men det var riktigt kul. Efter ca 3 hål sa Stefan: ska vi verkligen gå 18 hål med dem??? Malte ville genast när rundan var slut även göra undervattens-minigolf...men bägge föräldrarna sa blankt nej och började sen fnissa bägge två (hela stället var lite komiskt).
-Vad laughar ni åt säger Malte? Mamma, pappa, vad laughar ni åt????? På vägen hem bråkade barnen friskt om vem som skulle fylla 100 år först och vi lyssnade på skivan "Pettsons sånger".
Tja. Vi ville ju hem till vårt senaste dvd-kap. Snälla familjen Hjelmstedt har försett oss med fortsättningen på danska serien Örnen. Vi var ju helt fast i våras och man kan väl säga att det inte tog många sekunder för oss att bli fast igen. Jobbigt att Stefan brottats lite med jetlag, fast det var bara att jobba bort. Och på 3 kvällar har vi nu sett 8 avsnitt!!! Med andra ord önskar vi oss genast en fortsättning....men jag ska knata ner och hyra Desperate så att vi blir färdiga med det i tid för nya säsongen som börjar, har redan sett reklamen: "it's a hell of an afternoon in the neighborhood" - låter ju fab.
Igår var det sen måndag igen och jag tog en tur till gymet och vidare till Starbucks för att läsa ut en bok. Numera blir det the på Starbucks...men det är ju helt OK. På em åkte Mimi och jag och handlade mat. I garaget går vi förbi en Porsche Boxter och Mimi säger: varför kan vi inte ha en sån här liten bil istället för vår stora?
Idag ska jag ge mig ut och köpa födelsedagspresent till 37-åringen! Det är faktiskt regnigt idag igen. Men höst är ju faktiskt mysigt det med :-D
Kram!
Tja vad har vi mer gjort? Jo, i söndags åkte vi på utflykt! Hela familjen satt påklädda och redo prick 8.30 i bilen...körde rakt österut ca 2 timmar och kom då till målet: Hell's gate! Helt enkelt en mycket brant linbana över en ravin vid floden Fraser River. I floden forsade det fram mer än 200 million gallons av vatten varje minut = mer än Niagarafallen enligt guiden. Linbaneturen tog ca 5 minuter och var faktiskt väldigt häftig! Väl framme på andra sidan floden kunde man också gå över vattnet via en bro som fiffigt nog var utrustad så att man gick på någonslags metallnät som gjorde att man såg igenom....läbbigt! Men supercoolt då laxarna just nu simmar mot sina parningsmarker. Tydligen passerar 70.000 laxar om dagen där! Man såg dem som svarta sjok i vattnet, så många var det. Fick ju ägna ett antal minuter åt att få barnen att se fiskarna, men till slut gick det. Ja, sen vaskade barnen guld och fann vars två guldflakes. Det märktes tydligt att turistsäsongen var över för vi var tämligen ensamma. Stannade i mycket sömniga byn Hope för att äta lunch. Läste i en broschyr att stan var känd som Rambos födelseort, det var nämligen där filmen spelades in.
På hemvägen hade vi lovat barnen att stanna på ett ställe som hette "Dinotown", en dinosaurienöjespark helt enkelt. Väldigt läckert enligt hemsidan med lila gosedjursdinosaurier, uppträden, karuseller etc. Malte hade varit på dagisutflykt till ett dino-museum och var helt såld på att åka till Dinotown. Visst regnade det lite men vi var helt rustade för det i familjen Gore-Tex...Fatta allas besvikelser när vi möts av en tjej som säger att de ska stänga några timmar tidigare eftersom det regnar....usch, det blev lite tårar. Men vi fick gratisbiljetter att komma tillbaka en annan helg och kompenserade med att stanna på Castle fun park i Abbotsford och spela jungel-minigolf! Det var barnens premiär på minigolf, men det var riktigt kul. Efter ca 3 hål sa Stefan: ska vi verkligen gå 18 hål med dem??? Malte ville genast när rundan var slut även göra undervattens-minigolf...men bägge föräldrarna sa blankt nej och började sen fnissa bägge två (hela stället var lite komiskt).
-Vad laughar ni åt säger Malte? Mamma, pappa, vad laughar ni åt????? På vägen hem bråkade barnen friskt om vem som skulle fylla 100 år först och vi lyssnade på skivan "Pettsons sånger".
Tja. Vi ville ju hem till vårt senaste dvd-kap. Snälla familjen Hjelmstedt har försett oss med fortsättningen på danska serien Örnen. Vi var ju helt fast i våras och man kan väl säga att det inte tog många sekunder för oss att bli fast igen. Jobbigt att Stefan brottats lite med jetlag, fast det var bara att jobba bort. Och på 3 kvällar har vi nu sett 8 avsnitt!!! Med andra ord önskar vi oss genast en fortsättning....men jag ska knata ner och hyra Desperate så att vi blir färdiga med det i tid för nya säsongen som börjar, har redan sett reklamen: "it's a hell of an afternoon in the neighborhood" - låter ju fab.
Igår var det sen måndag igen och jag tog en tur till gymet och vidare till Starbucks för att läsa ut en bok. Numera blir det the på Starbucks...men det är ju helt OK. På em åkte Mimi och jag och handlade mat. I garaget går vi förbi en Porsche Boxter och Mimi säger: varför kan vi inte ha en sån här liten bil istället för vår stora?
Idag ska jag ge mig ut och köpa födelsedagspresent till 37-åringen! Det är faktiskt regnigt idag igen. Men höst är ju faktiskt mysigt det med :-D
Kram!

0 Comments:
Post a Comment
<< Home