Saturday, January 27, 2007

Det ÄR en tävling...

...sa min käre man idag. Vad saken gällde? Jo, tidigaste datumet på ett år som man sitter ute och äter. Well, idag gjorde vi det! Lunch i solskenet på Provence, å ljuvliga dag. Mimi sov i vagnen, Malte rullade snällt upp sin spagetti på gaffeln och föräldrarna satt och tindrade mot varandra i solen. Kan inte bli bättre. Vid bordet brevid satt man i kortärmat (jo, solen stekte, men ändå!). Vi var tvungna att ta varsin kopp kaffe för att dra ut på härligheten, ville liksom inte lämna våra topplatser i solen denna dag. Till slut fick vi ge oss. Skulle köpa lördagsgodis på Urban Fare (olik påse och pris till varje sort...herreminJE vilken tid det tar!). Raka vägen hem och så körde vi Malte till Kitsilano där hans kompis Yin-Loong bor. Han ville absolut inte att resten av familjen skulle stanna. "Det är min kompis och inte er" sa han. Okej. Vi åkte och köpte goggles till Mimi också och drack en kopp kaffe till. Nice. Stefan köpte nästan nya pjäxor, fast de hittade bara högerskon. Får se om den pjäxmysteriet löser sig...annars får han väl leta vidare. Imorgon blir det i alla fall skidpremiär för tutti la famigila Solfors! Får se huruvida det goda humör vi ny lyckats uppnå (lördagkväll med toppenförutsättningar) kan bibehållas under morgondagens prövningar! Let us pray. Kvällens dilemma: ska vi åka på Grouse Mountain, Mount Seymour eller Cypress Hill? Alla har sina små fördelar. Problemet är väl att vi inte riktigt vet vilka av dessa fördelar vi kommer att uppskatta mest? Är det att Mount Seymour har bilparkering vid liften - bara att rusa till bilen när alla gråter, är sura och fryser? Eller att Grouse ligger så nära och har så ljuvlig utsikt över stan? Eller att Cypress är "bäst" enligt alla? Vi får blunda och hoppa! Vi kan ju alltid testa alla...eller ligger utrustningen på Blocket imorgon kväll, who knows?
Ikväll tar vi en paus från McDreamy, det blir Match Point med bl a Scarlett Johansson.
Bye

0 Comments:

Post a Comment

<< Home