Tuesday, February 27, 2007

Thompa Göransons favoritsång!?

Jeremiah was a bullfrog, he was good friend of mine.
I never understood a single word he said but I helped him drink
his whine. He always had some mighty fine wine. Sing it Joy to the
world...all the boys and girls now , joy to the fishies in the deep blue
sea and joy to you and me.

And if i were the king of the world , i tell you what i would do. Id throw
away the cars and the bars in the world and id make sweet love to you.
Sing it now : Joy the the world , all the boys and girls , joy to the fishies
in the deep blue sea , joy to you and me.

Yah know I love the ladies , love to have my fun ... Im a hard knock
flyer and a rain bow rider ... a strait shootin son of a gun , i said a
strait shootin sun of a gun.

Joy to the world , all the boys and girls , joy to all the fishies in the
deep blue sea , joy to you and me.

Joy to the world , all the boys and girls , joy to the world joy to you
and me

Joy to the world , all the boys and girls , joy to the fishies in the deep
blue sea joy to you and me.

Joy the the world , all the boys and girls , joy to the world , joy to you
and me.

Joy to the world , all the boys and girls , joy to the world , joy to you
and me.

Åååå ljuvliga dag :-)

Började dagen med att boka en resa till FLORIDA till familjen i maj! Sen gjorde jag några situps, duschade och gav mig ut i solskenet. Idag har varit en helt fantastisk dag här. Vår i luften! Träffade en kompis som precis fått en liten baby och bestämde date till imorgon. Satt sen ute i solen med en kaffe och läste min spännande isländska deckare i över en timme innan jag fick rusa för att hämta hem Mimi. Vi passade på att stanna på gula lekplatsen i typ 2 timmar, mera sol och frisk luft! För att bevisa våren kan jag säga att barnen tog av sig till t-shirts på lekplatsen när vi väl hämtat hem Malte kl 15.45...På vårtemat är det ju dessutom numera ljust när man vaknar (det beror ju iofs på när man vaknar, kl 03 t ex är det inte ljust, märkte jag inatt då pappa i gjorde en liten "felringning" vid den tidpunkten) och ljust till en bra bit på kvällen, så härligt och välbehövligt. Det var inte länge sen vi lekte i mörker på lekplatsen på eftermiddagarna. Tänk att det är lika stort varje år när det väl händer.
Nä, nu ska jag ta tag i lite tvätt och dammsugning och barnbadning innan maken kommer hem, då blir det tacos till folket.
Tjing/Fia

Sunday, February 25, 2007

Jeremiah the bullfrog!

Ja, så var den semestern slut :-(
Men OJ så kul vi haft! Och vi har helt klart hunnit med massor av aktiviteter av diverse olika slag. Att bo 8 personer i vår lägenhet gick över förväntan trots jet lag och (minst) två snarkare.

Måste nämna några highlights:
1. De förväntansfulla shopparna i bilen ner mot Seattle...Morfar stannade osjälviskt hemma och tog hand om barnen hela dagen för att vi andra skulle kunna gå nuts på outlet heaven. Inte ens köerna vid gränsen tillbaka till Canada kunde stoppa vår fynd-rush!
2. De snötyngda granarna utanför fönstret i vårt hus i Whistler! Snö kom det, i massor! Bidrog helt klart till den vintriga alp-känslan, även om många av oss hade föredragit sol i backen.
3. Daniel Sedin fixade hockeybiljetter trots att det var slutsålt! Canucks slog dessutom Colorado Avalanche och det blev massor av mål, värt varenda dollar tyckte alla kristianstadsborna.
4. Att se Thompa försöka imitera "Jeremiah the bullfrog" när vi lekte charader var nog hela veckans höjdpunkt...och hamnade på ungefär samma skrattnivå som när samme man försökte illustrera "skrattar bäst som skrattar sist"
5. Vår 100-liters låda fylld med mat som behövde två pers för att baxas in i huset i Whistler...och 6 liter sprit!
6. Maltes kommentar i skidbacken: "när jag kom ner för backen sa jag till mig själv: bra gjort, Malte Solfors"!
7. Jossan och jag och barnen lekte ute i vårsolen & värmen på gula lekplatsen och gick sen och lunchade på Milestone's medan de andra åkte skidor i Cypress i söndags.
8. När Thompa nästan sabbade diskmaskinen i Whistler genom att fylla upp alla fack med handdiskmedel så att skummet bubblade ur maskinen sen.
9. Sista kvällen i Whistler på restaurangen Monk's vid foten av Blackcomb.
10. Mimi med sin Boklöv-stil i skidbacken och hjälmen som var lika stor som hon själv.
11. Snälla mormor stannade hemma med barnen när vi andra gick på coola loungen på Opus och drack drinkar och fick sen bästa bordet på LIFT med utsikt över hela hamnen och dessutom supergod mat!
12. Stefan tyckte att snön på Blackcomb var det bästa han någonsin åkt på!


Alltid lika trist när gästerna åker hem. Fast vi har redan pratat med dem och vet att de ätit hamburgare i Hammar och att skidorna inte var med till Kastrup. Nu har vi haft världens lugnaste lördag och tvättat 10 tvättar, bytt lakan till alla, städat och tagit det superlugnt. Idag söndag kör vi på i samma stil. Mimi hostar fortfarande som en storrökare så det blir nog inget dagis imorgon. Annars är det back to normal då. Fast ikväll är det Oscars-party såklart! Galastassen på och good middag.

Ha en skön vecka

Saturday, February 24, 2007

Lululemon klokheter på en slapp lördag em!

Drink FRESH water and as much water as you can. Water flushes unwanted toxins and keeps your brain sharp.
Observe a plant before and after watering and relate the benefits to your body and brain.
Coke, Pepsi and all other pops will be known as the cigarettes of the future. Colas are NOT a substitute for water. Colas are just another cheap drug made to look great by advertising.
Be yoga. Breathing has you live in the moment and stretching releases toxins from your muscles.
Do yoga so you can remain active in physical sports as you age.
Listen, listen, listen, and then ask strategic questions.
SWEAT once a day to regenerate your skin.
Compliments from the heart elevate another person’s spirit and will often result in an encouraging word for someone else ... a domino effect.
Your outlook on life is a direct reflection of how much you like yourself.
Life is full of setbacks. Success is determined by how you handle setbacks.
Write down your short and long term GOALS four times a year. 2 personal, 2 business and one health goal. A university found only 3 percent of the students had written goals. 20 years later, the same 3 percent were wealthier than the other 97% combined.
You ALWAYS have choice and the conscious brain can only hold one thought at a time. Choose a positive thought.
Communication is COMPLICATED. Each person is raised in a different family with a different definition of each word.
Love.
Jealousy works the opposite way you want it to.
Nature wants us to be mediocre because we have a greater chance to survive and reproduce. Mediocre is as close to the bottom as it is to the top. Be creative. Do one thing a day that scares you.
Take various vitamins. You never know what small mineral can eliminate the bottleneck to everlasting health.
Dance, sing, floss and travel.
Do not use cleaning chemicals on your kitchen counters. Try vinegar and lemon. Someone will inevitably make a sandwich on your counter.
Just like you did not know what an orgasm was before you had one, nature does not let you know how great children are until you have them. Children are the orgasm of life.
Friends are more important than money. Don’t trust that an old age pension will be sufficient.
Live near the ocean and inhale the pure salt air that flows over the water. Vancouver will do nicely. Stress is related to 99% of all illnesses.
One hour of aerobic exercise will release endorphins to regenerate cells and offset stress.
A daily hit of athletic induced endorphins will give you the power to make better decisions and help you be at peace with yourself.
Wake up and realize you are surrounded by amazing friends.
lululemon athletica was formed to provide people with components to live a longer, healthier and more fun life. If we can produce products to keep people active and stress free, we believe the world will be a better place.
Do it now. The world is changing AT SUCH A RAPID rate that waiting to implement changes will leave you two steps behind. DO IT NOW, DO IT NOW!

Friday, February 23, 2007

A lovely semester!

Nu tickar klockan och nu återstår endast en timme kvar av vår superhärliga semester i Kanada. Vi kan konstatera att vi har hunnit med en massa skoj. Varit i USA och shoppat medan vissa andra var på Science world, åkt skidor i Cypress, strosat runt i Vancouver, sett hockey och varit fem dagar i Whistler för very nice skidåkning. Vi har somsagt haft dunderkul alla åtta och vi skulle gärna vilja vara här lite till. Familjen Solfors är världens bästa värdar och guider helt klart.
Nu väntar ett snökaosigt Skåne som vi inte alls vill veta av. Här har vi hunnit få vårkänslor och kunnat dricka Starbuckslatte i solen!

I varje fall så vill vi i varje fall tacka söta, roliga, gulliga och omtänksamma familjen Solfors för en fantastiskt semester. Det har varit superkul att vi alla åtta har kunnat vara tillsammans i hela tio dagar. Tio helt perfekta dagar tycker vi! Nu vill vi bara få hem er till Sverige så att vi kan ses lite oftare.

Pussar & kramar
ThKrJoNi

Thursday, February 15, 2007

Gullepluttarna...

...har definitivt landat! Men OJ vad det satt långt inne. Familjen S(en) trodde att de redan skulle ha kommit när vi kom fram till flygplatsen, men se icke...det dröjde. Sist av ALLA på hela flygplanet kom till slut päronen och bäbisarna! Härligt att ses!
Ingen är gladare än jag just nu, för solen skiner faktiskt och himlen är halvt om halvt blå! Det var grått och regnigt imorse med noll hopp om bättring så detta är verkligen en glad surprise! Just nu är de fyra gästerna ute och gör stan osäker medan barnen och jag kollar in en Bolibompa-dvd som mormor och morfar haft med sig. Vi har också hunnit fota oss vid OS-klockan och sen ätit en mysig lunch på Earl's! Ikväll blir det Caesar-sallad och hemmamys, vi måste ladda inför tidig uppstigning och outlet-shopping imorgon. Seattle here we come! Morfar och barnen ska åka till Science World och ägna sig åt diverse lek&mys medan vi andra åker söderut. Lagom till kvällen blir det utgång på något majsigt ställe ;-)
Kan man ha det bättre?
Solong/Fia

Wednesday, February 14, 2007

Happy Valentine's!

Stefan gick till jobbet as-tidigt imorse, han var tvungen preppa inför vårt besök och stundande ledighet. Själva vaknade vi andra tre av att Mimi sa att hon hade ont i magen och lutade sig sen över sängkanten och kräktes! Blä. Men nu har jag varit runt och fixat en massa inför kvällen, de landar 18.15! Ååååå det är så kul med besök. Även om vi vant oss vid mycket annat som har med vårt nuvarande liv att göra är det alltid lika spännande när vi ska få besök. Timmarna sniglar sig fram...
Igår skrev vi Valentins-kort till alla barnen på dagis. Malte skrev sitt namn på ungefär hälften av korten och sen sa han: you finish it mom! Okej då. Imorse var han så söt att man smälter: "tror du att det är något barn som tänkt på mig så att jag också får något kort?". Jag ber till högre makter att det är så.

Tänkte förgylla er dag med ett recept på en goood macka....en galen macka i alla fall.

Wonder Sandwich
1 hamburgerbröd
2 tsk jordnötssmör
skivad banan
små marschmallows
6-8 salta pinnar

- ät som en hamburgare! Låter som något Elvis skulle gillat. Har inte provat det själv, men receptet stod på brödpåsen till hamburgerbröd som jag köpte till barnen igår.

Dessvärre är det riktigt ÖSREGN här idag. Nicke & Jossan känner ju inte till något annat Vancouver-väder, men det hade ju varit kul om man fått visa stan från sin bästa sida någon dag....

Hjärte-kram

Tuesday, February 13, 2007

Hemmafrun...

...rusade ut genom dörren imorse! Åkte till Metrotown i Burnaby. Var tvungen att hitta snygga jeans som även europeer tycker är snygga....svårt att hitta i denna stad. Nu när ens fashonista till svägerska kommer vill man ju inte se ut som en pösmunk. Sprang runt bland alla 600 butiker men klarade mitt mission! Hann med en rejäl Hotell Solfors-mathandling på REAL CANADIAN SUPERSTORE. Man måste skriva den butikens namn med versaler, det går inte att beskriva den rättvist annars är jag rädd. Big pack får en ny innebörd. Ni vet som när Kramer i Seinfeld har varit och storhandlat och köpt tonfiskburkar med 3kg tonfisk i? SÅ är det där...men bra på alla vis ändå.
Nä, nu ska jag bära ner 10 kassar skit i soprummet och sen piffa till mig innan Stefan kommer hem med sin chef i släptåg. Då blir det dinner!
Sen imorgon: GUESTS!!!! Ska sova fort inatt.
Kram

Monday, February 12, 2007

Klockan tickar för OS i Vancouver 2010!

Oj, vilken lång helg vi haft! Den började faktiskt redan i fredags eftersom Stefan var ledig då. I ösregnet lämnade jag barnen och sen åkte maken och jag och provade ut nya pjäxor åt honom: Lange blev det (LaääänggG som de säger här). Sen tog vi en kopp kaffe på Capers organic food market och smånjöt lite. Sen var det bara att kuta till bilen och sticka och hämta barnen. Slut på friden, nej, det var okeeej. Vi åkte och klippte dem istället. Snaggade och snygga åkte vi sen vidare i bilen (ja, det var ösregn!!!) till Milestone's och åt en sen lyxlunch. Sen väntade lite fredagsmys med popcorn, Prison Break och sashimi. Vi har hittat ett bra sushiställe som har delivery...inte fel alls. Tyvärr innebär detta att vi ibland överger vårt stamställe, men vad gör man inte för att få upp en påse smarrig sushi till 26e utan att behöva lyfta ett finger (slå numret måste man ju)?

I lördags åkte sen Steffo till Montreal IGEN. Nu var det mässa där. Barnen och jag åkte till North Van och hälsade på Sanna, Jim och Viktor. Vi fick både lunch, middag och flera timmar ute i solen på en trevlig lekplats i en skogsdunge. North Van är mycket "nära naturen", massor av träd och grönt, vid foten av berget mer. Samt lördagsgodis och diverse bus! Very nice fågelbajs. Gissa om barnen somnade i bilen på vägen hem? Fast det var ju ändå peace-of-cake att få dem i säng (lite svettigt i hissen bara när bägge grät och ville sova), pyjamasarna var redan på och tänderna fick borstas extra noga nästa dag.

Nästa dag = söndag och då tog vi en IKEA-tur. Det är väl vad man alltid längtar efter på en söndag tänker jag (och jisses vad jag saknar min IKEA-polare Cecilia som ständigt sällskap)! Hursomhelst köpte vi en byrå till barnens rum (gömma leksaker), samt lite annat smått-och-gott-IKEA-style. Självklart fixade vi även lunch och glass innan vi åkte hemåt! Då hade Julian ringt flera gånger, så han och Jessica kom genast hit och lekte lite. Igår tjafsades det mest om vem som vinner Piston cup (racet i filmen Cars) och vilken kille som "är" vilken bil och vem som vann....jag höll på att bli tokig!! Lagom tills Julian skulle gå hem hade de hittat en jätterolig lek och då ville han såklart inte alls gå hem...Tur för mig att min söta väninna Nicole ringde och föreslog en manikyr för måndag morgon. Precis en hemmafru-förmiddag i min smak! Jag hann med att svänga inom Starbucks före ;-) Nicole ska föda barn i nästa vecka och, oh boy, vilken mage säger jag bara och ändå var säkerligen min större på den tiden det var dags för mig.

Ja, idag klockan 12 var det då dags för cermonin när de avtäckte nerräkningsklockan för OS! Nu tickar den som bäst utanför Vancouver art gallery. Man kan faktiskt säga vid Peak Performance-butiken också om man vill. Själv satt jag hemma och kollade på tvn (hörde helikoptern som filmade utanför fönstret), men Stefan som precis kommit till stan från flygplatsen var på plats live för detta historiska event. Undrar var man befinner sig när nedräkningen är klar, dvs den 12 februari 2010???

Måndagskram från Vancan

Thursday, February 08, 2007

Engelska språket...

...håller på att få en större roll i våra liv än vi anat. Vi har hela tiden tyckt att det vore ju kul om de kunde lära sig lite engelska, typ. Vi har varit stolta när vi märkt att de snappat upp mer och mer. Vi har blivit överraskade över deras ordförråd. Tyckt att det varit lite småroligt att de blandat svenska och engelska. Men sen ändå inte funderat så mycket mer över det. Vi håller ju själva på att lära oss. Men, nu börjar barnen mer och mer att prata engelska när de leker med varandra. Det händer dessutom ofta att de pratar engelska till oss. En mening här och där, men det händer faktiskt dagligen. Vi pratar ju alltid svenska med dem såklart, men kanske ska man fundera lite mer över språket. För helt klart kommer de ju med tiden att sakna svenska ord som de lärt sig på engelska, de kommer ju att tappa i förhållande till sina jämnåriga hemma. Fast det löser sig väl av sig självt antar jag. Men man kanske ska köpa någon bok om tvåspråkighet. Man vill ju gärna hjälpa till på traven om man kan. Nu har Mimi och jag gympa-tid att passa, bara att rusa vidare.
Solong

Wednesday, February 07, 2007

The och jordbävning!

Tur att jag inte lever på att blogga, då hade jag varit fattig som en lus (inte för att jag tjänar så mycket pengar på annat håll heller, men ändå). Men jag glömmer bort det helt enkelt. Sen har det inte hänt sådär värst mycket heller och då blir det kanske lite traggigt att läsa om den obefintliga spänningen i vårt vardagsliv. Som idag t ex, har jag ägnat eftermiddagen åt att sortera böckerna i bokhyllan i färgordning (enligt min chica väninna Helenas snyggekoncept). Jo, jag dammade faktiskt av hyllorna också. Snart kommer ju mamma på besök ;-) Kom då på att jag har enorma luckor i färgläran, eftersom jag inte hade koll hur färgspektrat egentligen går och vilken färg man borde ha börjat med etc. Det fick bli lite på känsla. För en gångs skull avslutade jag hela projektet, jag är annars bra på att slänga upp idéer i luften och gärna sjösätta små projekt, men att avsluta...ah, det överlåter jag gärna åt andra. Det blir ju gärna lite träligt efter ett tag. Men jag vill ju gärna bli färdig också, så det brukar lösa sig på något sätt.

Well, det tog lite tid för oss att fastna i Prison Break. Inte samma självklara love som till McDreamy&Co! Fast det här är ju spännande som tusan. Dock lite för våldsamt för oss. Man blir ju helt utmattad av alla slagsmål och allt blod (och då sitter man bara i soffan). Och sen tycker vi att det går lite väl lätt för lille Micael...Men, vi är fast likväl. Idag har jag i alla fall varit iväg och hyrt nya avsnitt. Men det är snärjigt att få ihop tv-veckan när det samtidigt är uttagningarna till American idol som går halva veckan, hihi.

Igår var jag ute och storshoppade på förmiddagen (ja, ni anar inte hur lyxiga förmiddagar jag har!). Inhandlade billiga och braiga förvaringslådor på London Drugs (älskar drugstores!) - där finns ju allt. Hittade t ex Lychee thé där, tidigare fick vi det hovlevererat direkt från Asien av Tina&Nicke men nu får man banne mig handla själv ;-) Ja, så nu kan jag börja sortera leksaker, skidprylar, julpynt, urväxta barnkläder mm mm som trängs i blandad kompott i förrådet. Det projektet passar dagen, ösregn här! Regnet startade redan igår och då blev Mimi och jag passande nog inbjuda till norrmännen på thé, lek och jordbävningssnack. Tydligen hade de sagt på nyheterna i fredags att det skulle bli en jordbävning till helgen (MÅSTE börja se nyheterna!), men senare blev det tydligen ändrat till falskt alarm. Kan någon uppdatera mig! Kan man numera förutspå jordbävningar? Det har jag helt missat...I alla fall är det ju inte alls kul att bo på ställen där sådant elände förekommer (speciellt inte när man bor på 26e våningen), men det är väl bara att bita ihop. Nu hade i alla fall samma nyhetskanal hävdat att "the big one" kommer nästa år i mars-april. Fy!

In other news...(jag kommer ihåg lite från min newswriting-kurs i Boston 1995, det är så en nyhetsuppläsare på tv börjar en mening när man byter ämne...intressepil) Malte äter som en häst och växer så det knakar! Häromdagen hade han skavsår och då kom vi på att hans dagisskor kanske var för små. Bara att köpa nya...i stl 30! Sannerligen inte någon bebis längre! Det fick bli gympaskor med Blixten McQueen på (röda bilen i filmen Cars alltså). Han blev superglad precis som förutspått. Helst vill man själv köpa helt andra skor, men så är det ju så ljuvligt att se när de blir så glada att man inte kan låta bli att falla dit i fulträsket. Sen tänker jag att barnen på dagis nog gillar dem också. Man vill liksom alltid att utländska barnen ska ligga steget före. Curling - maybe, men jag föredrar att se det som BIG love!

Nu har Mimi frågat tusen gånger när vi ska gå och hämta Malte, de är för söta så tajta de är! Snart är det dags att hämta hem honom. Kanske blir det lek med Julian, men då hänger nog Mimi och jag på idag. Stefan har VIP rea på Peak och kommer nog hem på andra sidan midnatt. På lördag morgon åker han sen till Montreal för mässa i några dagar, men sen...i mitten av nästa vecka anländer finfrämmat från K-stad! Då blir det semester och familjemys i många dagar i sträck! Bara en sån sak.

Kram
Fia

Saturday, February 03, 2007

Happy feet!

Lördagslugnet råder på Beach Crescent. Vi tog det lugnt på förmiddagen och gav oss sen ut på en liten rask promis i regnet för att hinna till bion "Happy Feet" (hopplöst efter även på biofronten, jepp). Barnen köpte varsin kids combo (popcorn, läsk och godispåse i liten behändig bricka). Malte slutade inte att fråga om det var en läskig film vi skulle se, när den väl börjat sen frågade han ganska ofta när det var slut. Fast de diggade verkligen att vara på bio, (filmen var ju för söt och med viktigt budskap så där fantastiskt politiskt korrekt i flera plan), så mycket att Mimi grät när det var slut. Föräldrarna grät lite också, när vi upptäckte att det var vancouverianskt ösregn going on ute. Vi kollade in American Apparel (grymt överskattat trots ekologisk bomull) och satte oss sedan på Blendz i Yaletown och fikade lite. Raka vägen hem via Urban Fare för att köpa den perfekta lördagsgodismixen. Och varsin blodig biff till mor och far (well, den är ju inte blodig än, men den ska bli).
Senaste skvallret är att Urban Outfitters, Williams Sonoma och Pottery Barn Kids snart öppnar i Vancan. Pas mal!
Nya ställen poppar upp överallt och nya hus ska vi inte tala om....men det såklart. Den 12/2 är det stor invigningscermoni framför Vancouver Art Gallery. Då startar nerräkningsklockan (en Omega såklart!) att ticka, dagen till ära är det då exakt 3 år tills de Olympiska spelen invigs i Vancouver (en hemsk bekännelse: jag är så snobbig att jag tycker alla som säger Olympiad är sopor, fy va jobbigt och störigt att va en besserwisser, förlåt, ska bättra mig till nästa liv!!!)!
Stefan sitter i soffan och läser "Wine for dummies" och sippar cognac, samt förhör mig på diverse kluriga frågor ur boken. Varför är rosé så ljust etc....knivigt för en lördagkväll. Barnen kollar film och äter godis...lördag i Van.
Djävulen bär Prada blev det två tummar ner för (men det visste ni väl redan), så idag har vi stora hopp för Prison Break ;-)
Solong

Friday, February 02, 2007

Fredag em

Gisslandramat är över, det slutade på eftermiddagen samma dag, fast igår hade de fortfarande spärrat av halva gatan för att leta efter bevismaterial. Lite vardagsspänning, fast verkligen urläskigt när man tänker på de stackare som det drabbar.
Idag har barnen haft sin korta dag på dagis och eftermiddagen har vi spenderat på Go Bananaz i North Van. De hade superkul och jag han läsa 100 sidor i min bok, alla nöjda. Det blev lite tårar först eftersom Malte hittade en kompis, men sedan de inkluderat Mimi i leken gick det jättebra. Vi tog vår vanliga fika: äpplejos och Dorritos!
Jag har nu lämnat tillbaka de sista Grey's avsnitten (snyft, såg i går ett av de "nya" avsnitten, vi har ju en liten lucka men det kan inte hjälpas). Idag hyrde jag Djävulen bär Prada och sen...nästa serie....Prison Break! Vi är hopplöst efter, I know, men vi jobbar på att komma ifatt som ni märker. Det är inte lätt att ha en bunch av ofelbara, perfekta overacheivers (snygga är ni också!) omkring sig, vi knegar på så gott vi kan. Fast snart är vi ikapp och då, vänta bara. Kanske kommer man att sätta fredags-sushin i halsen av denna serie? Återstår att se.
Stefan jobbar satan, gör inköp för hösten. Kanske innebär det att vi inte hinner med någon skidåkning i helgen, men jag håller tummarna. Mitt knä har fortsatt att knaka sig så sakteliga på rätt plats hela veckan och känns nu så gott som bra! Bara att inse att min formtopp à la Iron man låter vänta på sig.
Skön helg önskar vi er :-)