Thursday, November 30, 2006

Godmorgon!

Malte skakade mig ur drömmarna med orden: vi har verkligen sovit färdigt nu, mamma! Okejdå.
Mimi har sovit andra natten utan napp och haft en napp-fri dag däremellan, då är det väl klart?
Måste skynda till dagis!

Wednesday, November 29, 2006

Inte mycket november kvar.

Imorse när jag som vanligt kollade på lite "hemmafrutv" lärde jag mig något om mäns och kvinnors språk. Män använder mycket färre ord än vi. Really? Tydligen ca 5.000 stycken per dag, till skillnad från oss hämningslöst babblande kvinnor som yttrar hela 23.000 ord i snitt på en dag. Ja, i vår familj blir nog ingen direkt förvånad. Och då ligger nog vissa inte ens på dessa futtiga medeltal kan jag gissa, inga namn nämnda. Fast vi kvinnor har ett rikare språk sa samma undersökning. Alltid något.
Imorse drog jag barnen i pulkan till dagis. Då såg vi en död mus på stigen, den hade frusit mitt i steget liksom. "Där ligger den musen och vilar", sa Mimi. Vi droppade ämnet efter att de försökt väcka den och Malte konstaterade att "den verkar lite död". Lika bra det. Idag har jag fixat julkort, gått en cityrunda och sen på eftermiddagen rensat/omorganiserat barnens rum. Det behövdes storstädas i alla ordets betydelser, så jag passade på att flytta sängarna och rensa bort en massa. Det blev fint :-D och känns mycket större.
Stefan har åkt skidor i Whistler idag några timmar mellan låduppackning och annat. På lördag öppnar butiken. Spännande!
Dagens hetaste grej: Mimi har slutat med napp!!!!!!!!!!!!!! Igår när jag läst saga så hittade vi inte nappen och då sa jag att hon inte behövde den mer för hon var så stor. Vi har samlat alla i en påse med guldrosett och den ska Ella få i julklapp (Bläää!). Mimi är dock såå stolt när hon berättar det. Lovely.
Bye

Tuesday, November 28, 2006

Bildbevis!

Jag har precis varit ute med Mimi i pulkan (med fårskinn och fleecefilt, hon satt så skönt att hon somnade) och dragit runt henne i hela Yaletown! Strålande sol och gnistrande snö. Fotade en massa med min nya Nokia-mobil med great telefon i, men lyckades inte få över bilderna till datorn...hrm. Ni får så länge nöja er med en webbkamera:
http://www.jericho.bc.ca/webcam/webcam.html
Ciao

MALTE har namnsdag!


Chokladägg är redan utlovade på vägen till dagis! Det är smällkallt ute, -5! och snön ligger i drivor överallt. Härligt! Fast enligt nyheterna ska det vara 10 plusgrader på fredag...
Igår hade vi en kul dag! Dagis var stänt pga snön, men som tur var ringde Julian direkt på morgonen. Vi stack direkt ut i snön och åkte pulka och lekte järnet! När alla var tillräckligt nerkylda gick vi hem till Julian och drack thé och lekte lite till. Efter ca 1h kom Julian fram till mig och sa "kan inte Mimi & du gå hem nu?". Man ska ju vara artig och lyda värden, så då gjorde vi det. Det passade egentligen ganska bra, eftersom vi behövde åka och handla mat. Det tog lite tid eftersom alla kör så långsamt i snön, plus att vi behövde allt i hela affären typ...men till slut kom vi hem. Ringde för att kalla hem Malte, fast då hade de bestämt att de skulle åka båten till Granville island för att leka i Adventure Zone. En trött, glad och supernöjd Malte kom alltså inte hem förrän vid 18-tiden! Härligt. Stefan gjorde god svamprisotto!
Snart åker Steffo till Whistler för att öppna butik! Superspännande! Vi ska bara dricka lite kaffe här först :-D

Å så stort grattis till AGNES på 7-årsdagen en dag för sent!!!

Kram

Sunday, November 26, 2006

Vinter i Van

Det har snöat ända sen jag skrev det förra gången! Vancouver är helt vitt! Är tydligen extremt ovanligt. Bara att det snöar är sällsynt, att det ligger kvar, ja, det "händer aldrig", särskilt inte i november. Vi hade hursomhelst väldigt kul ute i snön i flera timmar. Malte, Mimi och jag och så Julian+hans mamma. Vi gjorde snögubbe och åkte pulka, barnen kom på att man får toppeneffekt av att åka pulka ut från rutschkanan (stackars citykids utan pulkabacke). Julian ringde redan på morgonen och ville leka, men då var vi på väg till dagens äventyr: Disney on ice! Det var superkul faktiskt! En föreställning som gick ut på att familjen från Superhjältarna åkte till Disneyland och då lyckades deras värsta fiende kidnappa Musse och Mimmi och ja, de var tvungna att rycka ut och byta om till Superhjältekläder för att rädda the Magic Kingdom! Alla i publiken fick dessutom hjälpa till genom att använda de armband effektiv laserlampa som alla barn fått vid ingången. Mimi Solfors var nog ensam anledning till att vi lyckades få ur de stackars fångarna ur fägelset, så som hon ihärdigt blinkade med sin lampa! Malte var lite mer skeptisk...Men han hade refererat hela föreställningen för Julian, så något intryck hade den definitivt gjort ;-)
Nu har vi njutit av ännu en kopp thé och ett rykande färskt avsnitt av Desperate, en klassiker-söndag.
Tjingeling

Saturday, November 25, 2006

Det snöar!

Vi har precis kommit hem från Thors 1-årskalas! Snön faller över stan (fast i Whistler är det visst 2,5 m snö)! Vi hoppas kunna åka lite pulka på lekplatsen imorgon.

Imorse vaknade vi till något riktigt läbbigt: en man som hoppade från Granville brigde. Jag såg en man ligga på gatan under bron. Ingen annan på plats ännu, vilket måste betyda att det hänt någon minut innan. Det var motbjudande och spännande på samma gång, väldigt märklig känsla. Stefan var tvungen att kolla med kikare. Snart kom det massor av folk, sen polis, brandbilar och ambulans. Vi fattade inte från början att han hoppat, men vi såg att alla stod och tittade uppåt och förstod sen när de var tvungna att tvätta gatan ren med massor av skum och vatten från brandbilen. Efter en halvtimme var gatan tvättad och alla hade åkt. Fy 17 vilken start på dagen.

Sen åkte barnen och Steffo till svenska skolan (barnen fick mäta sig och Mimi var 93 cm och Malte 1.07 m) och jag var hos frisören. Kom hem lagom till kalaset. Chablis och smörgåstårta är ju aldrig fel ;-D

På tal om mat åt vi supergod mat igårkväll. Eftersom vi hade fått fin paté från Frankrike (från butikschefen som ska börja i Whistler och som kommer från Chamonix), blev jag sugen på att handla massa andra godsaker i samma stil. Var på Urban fare länge och väl och handplockade massa gott...det blev vrållyxigt och megagott. Stefan åt upp hela burken med vildsvinspaté de Savoie! Tur att vi har en burk paté de campagne kvar ;-)

Nu ska vi se en hyr-dvd: Goodnight and good luck!

Kram

Wednesday, November 22, 2006

Seinfeld säsong 7!

Hektisk vecka. Hemmafrun är sådär lagom busy. I måndags hade vi event på PEAK med Swea. Ja, jag var då ansvarig för snittarna....Stefan och the crew gjorde resten. Det gick jättebra och alla shoppade massor. Barnen var med hela kvällen, satt mest och kollade på film nere i bunkern (även kallat Stefans kontor). Fast sen sprang de runt som dårar och hade superkul. Tills Malte var så trött att han klättrade upp på en hylla och la sig på en klädhög. Dagen efter sov hela familjen till 8 och fick stressa till dagis...
Idag firar vi releasen på Seinfeld säsong 7 på dvd. Stefan gjorde god pasta!
Nu har Stefan dessutom nattat barnen, så jag måste återgå för att få se "soup nazi"
go natt/Fia

Sunday, November 19, 2006

Seg söndag

Vi väntade på mer storm och regn, istället blev det sol och blå himmel! Lovely. Allt regn hade visst gett resultat och satt sin prägel på bergen, det visade sig att det var snö på topparna ;-D nu när man väl såg bergen igen.
Man glömmer hur vacker stan är, när det bara regnar och är grått, men när sen solen tittar fram och man ser stan och bergen igen blir man helt lycklig.
Idag har jag varit på svenska julmarknaden, stått och sålt bröd för Sweas räkning. Köpte ett vörtbröd med mig hem, vissa i familjen gillar det väldigt mycket (andra tycker att russin = rutten frukt = jag). Sen har Malte haft sin kompis Julian här och hans mamma var också med, jättetrevlig!
Nu är det kväll och vi är trötta, men ska såklart hålla ut till ett nytt Desperate avsnitt...
Sen blir det gonatt!

Saturday, November 18, 2006

God morgon!

Inget regn idag. Fast ännu har vi inte masat oss ut och klockan börjar närma sig 10.30...vi slappar!
Om några timmar får vi gäster, så det gäller väl att samla ihop delarna av familjen och ta sig samman.
Lekplatslek, handla mat, laga mat. Ska testa att göra pannkakor utan ägg till lunch.

Go Bananas igår var crazy. Jag lite sur för att Starbucks inte sålde kaffe pga vattnet. Jag som skulle ha det så skönt med en kopp kaffe och min bok brevid lekplatsen....fick istället nöja mig med rävgift från Gobananas-land. Fast sen fick vi sushi och rött vin och såg Mission Impossible 3 (Stefan cineasten, är säker på att chefen för det "impossible-mission-ställe" där Tom Cruise jobbar i filmen, såg ettan och tvåan av Mission impossible och konstaterade att det endast var Tom som skulle fixa att stjäla the Rabbit foot eller vad det nu var och därför konstaterade att han skulle börja igen trots att han var på väg att gifta sig och sluta med sina löjliga uppdrag...).

Vattnet=fortfarande brunt. Humöret= på topp!

Kram!

Friday, November 17, 2006

Sorry...

www.theapplekid.com - heter den ju! F'låt!

Nu korkar jag upp fredagsflarran!

Kram

Vatten...

Regnet öser ner! Riktigt Nicke&Jossan-väder som vi brukar säga här (och då syfta på deras 2-veckors-regn-semester här, fast vi bevisade i alla fall att man kan ha riktigt kul i ösregn!)!! Barnen är glada, för då kan de ha sina fina paraplyer varje dag till dagis...haha. Likadana finns att köpa på Stinas hemsida www.theapplekids.com (det här är vår sida så jag gör väl vilken reklam jag vill...).
Vattnet i Vancouver är förtillfället odrickbart. Det var storm häromdagen och fördamningarna brast och vattnet, ja, något har hänt. I toaletten är vattnet grumligt och lätt brunt. Likadant i kranarna. Butljerat vatten var slut i stan igår, fast jag lyckades komma över två dunkar på närbutiken vid dagis - perfekt! Barn får inte bada, endast "svampas med kokt vatten". Själv kände jag mig lite märklig när jag duschade och det kommer ful-vatten ur kranen i vårt marmor-badrum. Lite mixad i&u-landsupplevelse.
Nope, nu måste jag skynda mig till dagis. Känner mig som Rödluvan med en korg kakor. Mimi's födelsedag ska firas. Har bakat en fjäskkaka till personalen också...
Sen sticker vi direkt (ja, jag tar bilen till dagis, ösregn sa jag ju) till drömlandet GO BANANAS! Vårt lilla fredagsnöje. Barnen tycker det är sjukt kul på detta inomhuslekland med rutschkanor, tunnlar, bollhav, repstegar...själv kan jag lugnt ta med mig en liten bok - man har ju hökögon!
Senare blir det vin och sushi och popcorn och film - TGIF!
Fredagskram!

Thursday, November 16, 2006

Hej hej!

Nu är äntligen toan i barnens badrum fixad! Det var ett tag sen det åkte ner en liten leksak där och vi har liksom väntat på att något från ovan skulle fixa till det hela...har inte hänt! Idag kom i alla fall en gubbe som jag hittade på gula sidorna och - vips! - så var det fixat. Bara 125 dollar! På em har vi varit och handlat, ska baka hälsosamma kakor till dagis imorgon, Mimi ska fira sin födelsedag. Kakor är svåra att kombinera med nyttigt tycker jag. Hellre inga kakor alls, men jag ska i alla fall göra ett försök. OM någon har ett nytto-kak-recept....kan jag få, please. Jo, hela stan är slut på vatten sen stormen igår. Vattnet i kranarna är odrickbart och ser ut som det som finns i smutsiga vattenpölar. Jag kom över 6 flaskor Evian, de sista som fanns på Safeway. På vägen hem köpte jag kaffe på Starbucks. Nu är det röda muggar som gäller = snart är julen här :-D
I helgen kom det massa snö på bergen, så snart kan man åka skidor här.
Snart kommer Stefan hem och då blir det tacos.
Tjingeling

Wednesday, November 15, 2006

Malte's play date

Idag har Malte varit på sin första play date som han själv föreslagit! Han ville leka med sin dagis-kompis Julian. Malte har tjatat om denne Julian ganska länge, men jag har inte vetat om dessa känslor var ömsesidiga. Var lite orolig för att ingen ville leka med den utländske pojken typ...Fast idag sa Julians mamma att han tjatade om Malte hela tiden, så snabbt bestämdes att Malte skulle följa med Julian hem. Han var hur glad som helst för det och föreslog själv: "du kan hämta mig imorgon, mamma". Det hela avlöpte väldigt väl enligt Julians mamma, och Malte sa när jag hämtade honom att imorgon kunde Julian komma hem till oss - han var så glad!!! Julian föreslog att nästa gång kunde de göra en "sleep over"...
Jaja. Hursomhelst, Maltes första kompis som han faktiskt ordnat själv utan inblandning från oss. Gulligt!

Tuesday, November 14, 2006

Världens bästa helg!

Nu är Mimi firad med besked! En långhelg dessutom, härligt. Det var dock måndagen och inte fredagen som var helgdag, fast det spelade ju verkligen inte någon roll för oss. Jo, i fredags kväll när barnen somnat fixade Stefan och jag födelsedagsfint. Hängde upp girlang med svenska flaggor i fönstret, blåste massor av ballonger som vi spred ut på golvet och la sen fram alla paket mitt på golvet i vardagsrummet. Vår största present, ett Dora-kök, monterades upp och sen la vi en filt över. Var himla nöjda!

På födelsedagsmorgonen vaknade vi 6.20 bägge två, det brukar ju alltid vara Mimi som väcker resten av familjen så vi bestämde oss för att göra tvärtom. Vi gick upp och sjöng direkt. Allt var ju ändå preppat för det! Vi fick sjunga två verser för att hon skulle vakna. Strax därpå kom vi på att det kanske inte var så värst intelligent. Klockan var 6.35 och hela familjen var uppe! Fast då började paketutdelning. Läste noga på alla paket vem det var ifrån osv och Mimi tittade noga på alla fina saker. Hon gillar faktiskt att få kläder (hon är ju tjej) och det fick hon en massa superfina! Ja, sen åt vi långfrulle och lekte med alla presenter. Telefonen ringde och Mimi pratade glatt med alla. Ett tag hade vi både videosamtal med Hammar och telefon med Vellinge...busy busy :-D Sen åkte vi ner på stan. Ösregn! Åkte ner till Gastown (äldre kvarter) och gick på "the old spagetti factory", en familjevänligt ställe med en tågvagn stående mitt i restaurangen. Passade oss perfekt! Vi åt god pasta, trots att Malte hela tiden frågade servitrisen "do you have pizza?" (vår lilla förvirrade servitris sa först att Mimi endast kunde äta fettucinin, men ändrade sig sedan till att det var bara den hon INTE kunda äta), drack vin och barnen åt två limpor av gott surdegsbröd...Det var faktiskt supermysigt trots att det kanske är en turistfälla och inte världens mest fantastiska mat. Men ändå, en perfekt 3-årsmiddag! På tal om det skulle Stefan hålla ett litet tal för Mimi och skåla och han säger "Mimi, du är världens bästa dotter" varpå Mimi svarar "jag är inte någon dator!". Vi gick en sväng i några fina affärer längs gatan och åkte sen hemåt. På kvällen såg Stefan och jag halva Capote (vissa orkade inte mer) och drack vin.

I söndags var det sen dags för barnkalas! Vi vaknade tidigt (har väl ALDRIG varit med om att vintertiden påverkar en familj på detta vis tidigare...det är helt crazy att alla vill lägga sig 8 och vaknar 5!). Jag stod i köket halva förmiddagen för att försöka baka godistårta utan ägg! Den första, blev som ett sittunderlägg! Jag kunde hålla hela tårtan i handen och så stod den rätt ut! Jag frågade Stefan om det var för mycket begärt att barnen fick en såg att skära tårtan med. Min analys är för mycket smör och andra orsaker som jag helst inte nämner här...Sen fick jag googla för att hitta nytt recept på äggfri tårta. Det fanns på ica.se! Redan smeten kändes typ ill-mycket bättre och den blev faktiskt både fin och god! Så det blev vanlijkräm, banan och jordgubbar i mitten och sen grädde och massor av ros&rött godis uppe på (hade gjort ett M i geléhallon, men det syntes inte alls för allt det andra godiset enligt min peppande make). Före kalaset hade vi lyckats klämma in en hårklippning av barnen....hrm. Fast barnens frisör ligger liksom i samma lokal som partyt, så det var så lämpligt i alla fall på planeringsstadiet. När vi sen skulle stressa och köra bil med tårta och förflytta oss med den i ösregnet kändes hela arrangemanget lite mer osmidigt, fast det gick bra ändå. Barnen har slutat att gråta när de klipper sig - framsteg!! De blev supersöta (Mimi fick glitter i håret dagen till ära och Malte fick lite Mohikan-stuk på luggen). Ja, sen fick vi vårt lilla kalasrum och vi fixade en massa ballonger och fyllde rummet med. Sen kom alla barn! Det blev först porslinsmålning. Efter att ha sprunigt rundor och boxats med ballonger satt alla barnen tysta och målade helt koncentrerat. Sen sprang alla till the adventure zone, en labyrint med rutschkanor, bollhav, tunnlar att krypa i mm. Där lekte de i ca en timme innan det var dax för mat och sen tårta! Vi sjöng och Mimi blåste ut ljusen! Alla gillade tårtan (Stefan mest!), förutom Malte som tvingade Emmas pappa Ragnar att skrapa av all grädde på hans godisbitar och jordgubbar.....Ja, sen lekte de lite till, öppnade mer fina paket och sen var det godispåsar (med ficklampor från IKEA, det var faktiskt en väldigt bra idé på ett kalas i november, det var beckmörkt ute när vi gick hem), ballonger och hemfärd. Nöjda och glada! Skönt att komma hem! Barnen somnade supertidigt och vi vuxna drack mer vin och kollade klart på Capote.
Gårdagen gick åt till att leka med alla leksaker, läsa deckare, dricka kaffe....tills vi tröttnade på allt slöande och tog oss ner till Milestone's och åt en sen lunch. Härligt! Kom till bilen en sekund innan en p-vakt slog tänderna i oss (lucky) och åkte hem och lekte ännu mer.
Nu är det hemmafru&jobbsvängen som gäller ett tag till, fast det är mindre än 4 veckor tills vi kommer till Sverige!
Bye bye så länge

Wednesday, November 08, 2006

Bildbevis!







Blandade bilder fran hosten! Man far gissa sjalv vem/var/hur.
Kram

Tuesday, November 07, 2006

Tisdag morgon.

Allt som vanligt. Stefan ÄNTLIGEN hemma igen! Hela familjen är så dunderglad och nöjd att det inte liknar någonting :-D
Mimi kan inte sluga gosa med pappa! Inte jag heller! Fast nu har de alla tre dragit till dagis och här sitter jag själv. En helt vanlig hemmafrudag, det var ett tag sen. Kan ju alltid läsa någon av alla de svenska tidningar som Stefan och mamma haft med sig, alternativt någon av de 15 svenska pockets som Stefan köpt. Mannen pa Kristianstad bokhandel är verkligen en guru i boksammanhang, har alltid alla de rätta tipsen. Härligt. Fast inte ens jag hinner nog med 15 böcker på knappt fem veckor! Det är nämligen mindre än fem tills vi åker till Sverige den 10 december! Helt galet. Att tiden går snabbt är ju som alla vet en liten nätt underdrift, som Cissi och jag brukar prata om, men för oss som åker fram och tillbaka blir det extra tydligt hur säsongerna skiftar. Ja, det är helt enkelt så att man far börja ta tag i julklapparna...Fast vänta, först ska jag fixa Mimi's födelsedagspresenter. Det ligger en STOOOOR hög och väntar med alla skickade paket (hon tittar storögt pa den varje dag).
Det var visst inte alls en vanlig vecka denna veckan. Helgdag på fredag! Remembrance day, samma som Veteran's day i USA. Jag tror det handlar om dem som stupat i krig, måste som vanligt ta reda på fakta....fast hela stan är full av folk som går omkring med en knallröd blomma pa sina jackor och hedrar denna dag. Jo, alltså ar det långhelg vilket innebär att helt plötsligt var det några stycken som föll bort från Mimis kalas....fast det lär inte spela någon direkt roll för henne.
Igår förmiddags hade Stefan och jag en förmiddag helt för oss själva. Åkte och tittade på en tavla som jag förälskat mig i. Nu är vi två som känner likadant. Frågan är bara vilken bank vi ska råna :-) Vi diskuterade saken över kaffe, men kom bara på att vi VILL HA. Hrm. Nästa liv ska jag helt klart försöka födas lite mer likgiltig inför saker/ting/manniskor/upplevelser, det blir nog mycket enklare så.
Nä, nu ska jag åka och handla mat, Stefan klagade över ett tomt kylskåp (haha).
Bye

Sunday, November 05, 2006

Söndag morgon

Nu har vi skickat hem mormor. Visserligen med fläskläpp, men ändå. Hon har hunnit hem medan vi sovit gott. Får väl berätta om de sista dagarna av hennes besök. Fredagen spenderade vi förmiddagen på Toys r'us med att fixa godispåsar med innehåll till Mimi's kalas samt fixa en liten present. Sen åkte vi till Yaletown och lunchade pa Cactus club. Åt god mat och drack vin! Dagen behövde definitivt piffas upp på alla möjliga sätt eftersom regnet öste ner! Sen promenerade vi runt i Yaletown och avslutade med att äta fantastisk god glass på ett litet gelato-ställe som jag velat testa sen vi flyttade hit. Har liksom tänkt att ju längre jag håller mig därifrån desto bättre...nu gick det alltså inte längre. När man dessutom har smakat glassen kan jag direkt säga att nu kommer jag inte att kunna undvika detta stället längre, tyvärr. Fantastiskt gott!!! Ja, sen gick mamma och Mimi och hämtade Malte som varit på dagisutflykt. De hade sett en dansföreställning med indianer som hade superläskiga masker på sig. Inte alls något för Malte! Han berättade att han grät. Pratade med fröken sen som sa att han grät när de dansade och klappade och skrattade så fort varje nummer var slut :-D
På kvällen blev det sen film och popcorn såklart! Mamma och jag la oss som vanligt före kl 22!
Lördagen började väldigt regnigt och blåsigt! Vi packade och fixade. Vid lunchtid åkte vi sen till flygplatsen. Mimi somnade i bilen och sov ända tills jag satte henne tillbaka i bilen igen. Malte åt hamburgare och sen vinkade vi av mormor. Åkte hem och lekte lite hemma och gick sen på lekplatsen och var där en lång stund, träffade en massa kompisar! Sen blev det bad eftersom leken mycket gått ut på att stå så många som möjligt i en vattenpöl. Ja, sen kollade vi lite på Pippi och medan en kompis ringde och jag pratade lite så hann Malte somna. Mimi var lite kass i magen och sprang på toa en massa gånger (med glatt humör dock) innan hon också somnade. Själv la jag mig 21.30...
Måste genast sluta skriva och inte börja igen förrän jag har något kul att berätta. Snart kommer Stefan - tjohooo!
Ciao

Thursday, November 02, 2006

Gratt och regn

Idag var det bara att inse att den regniga sasongen har borjat...eller kanske var det bara hogst tillfalligt? Gratt och disigt och osregn var det i alla fall. Mamma och jag spenderade formiddagen med att ga langs Water Street i Gastown (kopte paraply i forsta souvenirbutik vi hittade!) och kolla in alla tuffa butiker dar (hann aven med ett Starbucks besok, of course). Efter att vi hamtat Mimi akte vi sen till Metrotown, en liten mindre shoppingmall med sisadar 500 butiker. Just nar det regnar ar den ocksa extra bra. Mimi sov i sin vagn (taktik for att hon skulle halla sig uppe langre och sen forhoppningsvis sova langre an till 5...), medan vi gick runt och kollade efter fynd. Och guess what, vi gjorde i alla fall ett! At lunch, Mimi sov fortfarande. Nar vi sen handlat lite middagsmat och var pa vag att hamta Malte, blev det till att riva upp ett paket flingor i bilen. Stackars Mimi hade ju inte atit. Nu har mormor strukit ALLA barnens klader (jag supportade med att ta ut allt skrynkligt fran garderoben och sen snallt bara tillbaka det nystrukna), och sen har barnen och mormor ritat jarnet i flera timmar. Barnen somnade 21, pa varsin sekund, sa nu hoppas vi pa lite senare wake up call imorgon ;-)
Nu stryker mamma MINA skjortor, medan jag laser nya numret av Mama...JISSES vilken lyxlirare man ar.
Gonatt!

Wednesday, November 01, 2006

Att stjala godis fran barn...

...ar verkligen jattelatt! Speciellt nar de sover. De hade ju fatt sa mycket. Och jag inte nagot alls. Sen sov ju mormor ocksa...och de dar stooora godispasarna bara stod dar. Och dar stod soffan. Precis framfor tvn! Har alltid velat prova OH Henry!-choklad, Tootsie rolls, Peanut butter cups, Wonkas Laffy Taffy, Crunchie....hrm. Maste bara stada bort lite godispapper.
Fast nu ar det en ny dag och solen skiner! Vi ska bege oss till South Granville street och kolla laget.
Bye bye